söndag 16 augusti 2009

Bildbevis

Jaha, nu vill dom (=Taina) se bildbevis på mitt nyklippta/nyfärgade hår. Hur fixar jag det? Jag brukar ju inte sätta ut bilder på mig själv (finns nåt enstaka undantag). Nämen jag måste väl få fram en bild på nåt sätt. Men hur ska jag göra det rent praktiskt? Ensam hemma, ingen fotograf i närheten. Och förresten så tror jag inte att jag skulle låta nån annan fota mig, avskyr att själv bli avporträtterad men fotograferar sååå gärna alla andra!

Testar med självutlösaren på kameran. Näääää, det blev till ingenting. Nästan värre än bilden på körkortet. Hmmm, tänk tänk tänk. Förresten är ju frisyren "dagen efter", borde ha tagit bilden direkt efter att jag kom från frissan. Men det hade jag ju inte tid med då. Suck, hur ska jag göra nu?? Kan jag på nåt sätt ta hjälp av den stora spegeln där i hallen? Det funkar ju inte om jag står med kameran framför fejset. Men om jag håller kameran i ena handen på sidan av mig själv? Testar. Glasögonen bort, annars blir det reflexer. Klick. Haha, det var inte den kroppsdelen jag skulle fota!! Måste höja objektivet en aning. Och vrida på huvudet. Och få bättre skärpa. Vartåt ska jag ha blicken?? Mörka ringar under ögonen... Testar. Testar. Testar. Tur att ingen annan är här och ser mig!! Testar. Bläddrar genom bilderna. Vad nu då? Hur i all världen fastnade lillasyster C "på plåten"??? Hon är ju inte ens här?? Nähä, jaha, jasså det var jag och inte hon... Fler bilder. Skratta? Allvarlig? Le? Blääää......

Bildbevis - varsågoda:

8 kommentarer:

Victoria sa...

Ooooh, fint!!! Kram/Vic

Taina sa...

Först måste jag skratta åt din beskrivning. HAHAHAHAHA!

Och sedan måste jag säga GUD så snygg du blev! Önskar jag var lite modigare och skulle i så fall testa kort hår. Det ser så fräscht ut.

Tack för bildbeviset :D

Kramar

Annika sa...

Jättefint!!
Verkligen!
NU vet jag hur du ser ut!
Synd att det inte blev ngn bloggträff i sommar. men vi tar det nästa år. Antingen i J-stad eller i Närpes!
Tycker sommarvädret varit bra!
Saknar Skären...TYP hela tiden!

Kramar!! Nu bloggar jag på heltid igen---

Anonym sa...

Frisyren blev ju toppen! Snyggt!jahaa... ja ha fundera va ja ska göra med min frisyr... no vet jag att det inte blir kort!

Syrran S sa...

Jag tycker att du liknar moster Helena, fastän hon inte brukar ha så kort hår. Nåt med ansiktsdragen på just det här fotot. Det kanske är dom ryska generna som gör sej påminda....

Anonym sa...

hinner inget annat saga an SKITSNYGGT!!!!!


londonmamman

StrandMamman sa...

Jag ärsent ute med mina svar på era kommentarer, men bättre sent än aldrig! TACK till alla som tycker att håret blev fint! Det känns alltid skönt att få det i ordning, tyvärr växer mitt hår alltför snabbt och jag måste se till att frissa till det efter 5, absolut max 6 veckor igen. Den här längden har jag haft rätt länge nu och trivs bra med den (trots att Dottern tycker jag är knäpp som inte behållit det långa raka hår jag hade då jag gick i lågstadiet!). Det nya den här gången var att jag färgade hela håret en nyans mörkare än den naturliga färgen. Tidigare har jag försökt blanda in ljusare samt kopparfärgade slingor, eller så har jag självtonat det i nån brunröd nyans. Det tråkiga är bara att man inte själv sen lyckas få det lika snyggt fönat och stajlat som frissan får det... borde ha en egen här hemma... :))

Annika: Vi tar nya tag nästa sommar!!

Syrran S: Ryska generna, hahaa, har aldrig tänkt på att de skulle ha nåt med släktlikheter att göra! Vet bara att nuförtiden säger alla att jag liknar mamma, medan det förr var du som var mammalik och jag släktades på pappa till utseendet. Så kan det gå!

Anna, Fair and True sa...

Det blev ju jättebra! Du är jättefin!