tisdag 4 augusti 2009

Friends from London arriving soon!

Om en liten stund kommer hela Londonfamiljen hit, och vi får ha dem här och umgås med dem fram till på veckoslutet.

Jag är nu på min sjätte och sista semestervecka, och det kändes sååå skönt igår att inte behöva fara till jobbet, då de flesta andra av dem jag jobbar med sparkade igång igen. Pappan har börjat jobba, men tar lite kortare dagar. Dagarna är varma och soliga, det är bara att njuta så länge ledigheten varar!

Dottern har hostat ända sen midsommarveckan, och idag tog jag henne till läkare. Som sa att det inte finns nån hostmedicin som funkar då det varat så länge. Hon började i stället reda ut om det finns andra orsaker, och Dottern fick börja med att ta tempen (ingen stegring/feber) och snabbsänka (helt ok). I nästa vecka blir det spirometri, och så ska hon få en PEF-manick att blåsa i hemma under ett par veckors tid.

Nu kom dom!!!!

4 kommentarer:

Ebba Christina sa...

Hej alla. Fredagstemat "Show and tell" verkar så spännande. Att kommunicera med kvinnor över hela världen ser jag fram emot.
Jag har kommit med genom Marianne "På nya äventyr" och håller nu på att lägga upp er på min lista.
Min adress är http://minblogebbas.blogspot.com
väl mött i många diskussioner och må gott..../Ebba

StrandMamman sa...

Välkommen Ebba!! Är det nån felstavning i adressen du gav, hittar inte nån sån sida??

Ebba Christina sa...

Ja förlåt. Blev lite stressad av att jag hade många att skicka meddelandet till naturligtvis ska det vara
http://minbloggebbas.blogspot.com
Kikade runt ännu mer nu i din blogg.Vilka underbara bilder....

StrandMamman sa...

Tack, jag tycker om att fotografera men borde lära mig mer om kamerainställningar... nån gång :)