torsdag 27 augusti 2009

Min dag

* Dottern steg igen, för andra morgonen i rad (eller var det tredje??) upp nån gång kring klockan 5 (hon somnade först efter 23 igår, vet inte exakt när för jag var supertrött och slocknade före henne). Lyckades som så ofta väcka upp oss då hon kommer och pratar med Hunden och försöker locka den med sig. Hon visar ingen hänsyn alls till att andra vill sova, babblar på för fullt, och går inte att få henne tillbaka i säng, nej för hon är inte trött!!

* Med Dottern till läkare på morgonen för att ta del av resultatet av hennes pef-mätningar. Nej, tyder inte på astma, säger han. Vilket känns skönt. Hostan som hon haft hela sommaren har nu börjat avta, och han säger att den kan ha berott på ett envist virus, eventuellt en släng av kikhosta. För några år sedan allergitestades hon, han säger att hon då visade en liiiiiten aning förhöjda värden för häst och ko. Det surrar till i min skalle och jag kommer på att hon brukar hosta lite / klia sig i ögonen efter ridlektionerna. Och hostandet i sommar satte igång efter att hon varit på övernattning hos hästfamilj, där de fick både rida och sköta hästarna. Nu ska jag kolla henne noga efter de kommande ridlektionerna, och efter nästa besök hos hästfamiljen, och se om jag kan upptäcka nåt samband.

* Gäsp gäsp så trött jag var under morgonen/förmiddagen! Och det som jag hade på dagens agenda att få gjort på jobbet hann jag inte med, det kom en massa andra saker ramlande över mig i stället. Håhåjaja. Det kommer en morgondag.

* Slutade tidigare idag för att hämta Dottern och ta henne på skouppköp. Hon behöver ett par bra Goretex-skor för fjällvandringarna i nästa vecka. Hittade ett par Salomon till hyggligt pris. Vi kunde ju ha varit kloka och köpt dem lite tidigare i sommar, så hon skulle ha hunnit gå in dem ordentligt...

* Hundpromenad (släpade Dottern med mig för att hon skulle få börja gå in de nya skorna), matlagning, bortplockning... Sonen på fotbollsträning med Pappan, Dottern till kompisar, jag skulle sätta in några foton här på bloggen men stor-datorn som jag satt vid fick för sig att jag inte skulle komma in på blogspot, så jag började stryka kläder framför tv:n i stället...

* Kvällspromenad med hunden efter att Pappan kommit hem från ett kvällsmöte och medan han nattade Sonen. Började plocka ihop en hög med det som står på Dotterns packlista.

* Har läst lite bloggar, och nu tänker jag ännu ta ett Zumba-pass innan det blir tack för idag! Dottern rörde nyss ännu på sig, stängde dörren till sitt rum. Hoppas hoppas att hon sover ordentligt i natt, eller rättare sagt i morgon bitti.

1 kommentar:

Taina sa...

Vad skönt att det inte är astma! Två av mina tre barn har det, som de har ärvt av mig. Tyvärr. Men håll koll på allergin dock.

Otroligt hur lite hon sover. Hur orkar hon med skoldagen?

Angående arbetet så finns det en morgondag som du säger. Vissa dagar blir ju bara så seeeeeeega och jag hoppas verkligen att morgondagen blir piggare för er alla!

Kramar