tisdag 17 februari 2009

London, here we come!

Ikväll slänger jag ner kläder och saker i resväskorna, tiiiidigt i morgon bitti sätter sig hela familjer på tåget ner till Hfors och 13-tiden lyfter flyget som tar oss till Heathrow!!

Londonmamman med man och 3 söner får besök av "cirkusen" - de vet inte vad de har framför sig.... Dottern ska lära äldsta Londonsonen (6 år) fula meningar på finska så att han kan säga dem åt sina engelska kompisar, och så ska hon skrämma iväg alla rånare som hon vet finns i storstan med vissa mycket fula ord in english... Det är första gången våra barn besöker London så de är mycket förväntansfulla! Vi hoppas på betydligt varmare temperatur än våra för tillfället -21C, och ser fram emot några jättetrevliga dagar, som kulminerar i yngsta Londonsonens dop i finska kyrkan på söndag, där jag får den stora äran att vara fadder åt honom! Hem flyger vi på måndag eftermiddag, då ska vi testa EasyJet från Gatswick.

Det blev ett litet hundskötarpussel att lägga för oss då hans uppfödarfamilj, som lovat ta emot honom, i fredags meddelade att de inte kan ta honom eftersom hans mamma börjat löpa... men nu är han och Tusse hos mommo & moffa, och från fredag framåt blir han omhändertagen här i stan.

Återkommer med bilder från resan!!!
Obs: fredagsinlägget är färdigskrivet och publiceras fredag morgon, missa inte det trots att vi är bortresta!

2 kommentarer:

Annika sa...

Vad KUL att ni ska resa till London!! Så jättekul!!!
Hoppas det blir riktigt lyckat allting!
HAHA, lära sig svära på finska...Tjaa...det är väl ungefär vad jag kan göra på finska också. Ett par ord..fniss!!!
KRAM and HAVE FUN!!!!

Fritt ur hjärtat sa...

Å vad roligt! Hoppas ni får det riktigt bra. Jag älskar dig och riktigt fula ord är det jag klarar på finska också;-) Klarat mig bra med det...
Kollar in på fredag då!!