måndag 9 februari 2009

Åbo

Vädret visade sig inte riktigt från sin allra bästa sida under vår Åbo-resa. Under nerresan på fredag fick vi dras med en del snöyra, men vår duktiga chaufför klarade av den utmaningen på bästa sätt, och vi kom fram i god tid för att hinna checka in och byta om i lugn och ro innan vi promenerade iväg till teatern. På lördag, då jag tänkt ta några fina bilder till bloggen, var det bara såååå dimmigt + blött och slaskigt på gatorna och torget :(( Ni får hålla till godo med de här inte-så-vidare-charmerande bilderna:


Ett grått och slaskigt Åbo-torg på lördag förmiddag

Men det fanns några torghandlare på plats som satte lite färg på tillvaron

Vid ena torgkanten finns mina föräldrars vigselkyrka


Evita-föreställningen var jättebra, och vi gick därifrån sjungande Don´t cry for me Argentina... "Eva & Juan Perón" slöt upp med oss på restaurangen efteråt, där vi avnjöt en sen men god 3-rättersmiddag i den mysiga änglamiljön. Efteråt blev det en nattfösare i hotellbaren.

Efter frukosten på lördag drog jag Pappan med mig ut i butikerna i grannkvarteren. Det blev bara några småsaker, jag påminde mig själv om att vi är i London om två veckor... :)

Kl. 12 satte vi oss i bussen och tog kurs norrut i dimman, vilken som tur var lättade en stund senare. I bussen började jag läsa min nyinköpta bok om fotografering med digital systemkamera.

Plockade upp ungarna längs vägen, vid busshållplatsen hos moster S. De hade haft det bra, men Dottern hade väckt upp nästan alla vid 4-tiden på morgonen... Och Jakky, som fått stanna hemma, hade haft lös mage inomhus vilket Pappans bror som haft till uppdrag att mata honom och gå ut med honom, fått reda upp...

Det var den resan det!

Inga kommentarer: