måndag 2 februari 2009

Festlig helg...

Kort om det gångna veckoslutet:

Testade på fredag kväll mina nya stövlar då jag deltog i en bokslutsmiddag på stadshotellet (invaldes i ett företags styrelse i slutet av året och fick nu vara med om middagen tillsammans med personal och övriga beslutsfattare), de var bra och jag klarade t.o.m. riktigt bra av att dansa i dem!! Det blev en helkväll, jag kom hem ca 01.20, en halv timme senare var Dottern uppe och tassade och jag fick lov att gå och lägga mig bredvid henne, och sov sedan på kanten av hennes säng hela natten...

Igår, dvs lördag, var Dottern hos "fastrarna" och bakade bullar på eftermiddagen, och jag fick tid till en promenad på egen hand då Sonen spelade Wii med en kompis. Pappans bror K var sedan barnvakt hos oss på kvällen då Pappan och jag for på midvinterfest. God mat, gott vin och lite program i trevligt sällskap gjorde att kvällen blev trivsam. Då vi kom hem kring 0.30 möttes vi av två barn... som suttit och tittat på Scooby Doo...

Idag på eftermiddagen var Sonen bjuden hem till en kompis, och vi passade på att ta med oss Dottern och Jakky på skogspromenad i Fäboda. Jag hade lilla kameran med, men det dåliga ljuset denna gråmulna dag tillsammans med vit snö gjorde att alla mina fina havsbilder blev helt blå... så dem visar jag inte här trots att det var avsikten. Synd, för det var vackert där ute med den sönderbrutna isen och havet som svallade bara en liten bit utanför det skrovliga istäcket, och en svag orange rand vid horisonten, under det grå molntäcket. Eftermiddagen avslutades med kaffe & chokladkaka hos fam. Ha.

Snötäcket är ännu tunt, och vi har bara haft några få köldgrader den senaste tiden. Undrar om det kommer att bli mer vinter än så här i år?

4 kommentarer:

Marianne sa...

Det låter som en skön helg. Synd att fotona blev misslyckade. Kan du inte fixa dem i något datorprogram?

Mia sa...

Ni verkar ha haft en skön helg med både fest och avkoppling. Jag vill också ha mer vinter än det här, 20 cm snö och ett par minusgrader hade varit perfekt!

Lia sa...

Vilken rolig helg med lite festligheter både i fredgas och i lördags! Grattis också till att bli invald i företagsstyrelsen, det är alltid spännande att få vara i centrum när det händer grejer=). Kram

Annika sa...

Synd att vi inte fick se bilderna.
Låter som en bra helg iallafall.
Håller med dig om att det gott kan bli mer vinter. Hos er borde det nästan vara ett måste.
kram!