tisdag 10 februari 2009

Inga biljetter...

Inga biljetter till Madonna-konserten blev det idag ännu. Försäljningen av de 80.000 biljetterna inleddes kl. 9, och tack vare att jag började senare idag pga fortbildningsdagen kunde jag försöka å tag på biljetter. Men nätförsäljningen bråkade, och telefonförsäljningen var blockerad, så efter en dryg halv timme gav jag upp. Och efter några timmar var alla biljetterna sålda. Ringde dock ett av de lokala bussbolagen som brukar få tag på konsertbiljetter och ordna gruppresor och satte upp mig på deras kölista, så få se hur det går.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Biljettpriset har stigit astronomiskt på "svarta börsen"... 600 - 1000 euro/biljett (bra platser dock...) Madonna får nog sjunga utan min närvaro. H. Carina

Annika sa...

Helt galet det där...När Springsteen biljetterna släpptes vid 10 häromdagen var Peter "först på låset". Tror du han fick ngra? Svar nej. Det är verkligen mkt, mkt, mkt märkligt hur biljettförsäljningen sköts. Vet inte vilka det är som köper hela sektioner på en ggn. Men FEL är det, SÅ fel!!
Exakt, Madonna är inte värd 600 euro. Inte en chans...

Anna, Fair and True sa...

Vi lyckades få biljetter till Göteborgskonserten!! Men det tog 2 timmar i Ticnets kö och efter 4 timmar var de helt slut. Min kille sa att medan han väntade i kön så började folk redan typ sälja biljetter dyrt på Blocket. Vi har 6 biljetter så om vi inte lyckas få med oss 4 vänner så kan du få köpa 2 st av oss för normalpris.

StrandMamman sa...

Carina: nej huh-huh... helt ofattbart. Jag spelar hennes cd i stället!!

Annika: Nej, inte en chans! Här brakade biljettbokningssystemet ihop och det blev en enda röra igår då biljetterna skulle bokas. De hade satt en maxgräns på 6 bilj/person, men tydligen blev det fel där också för nu talas det om att "överbokade" biljetter ska läggas ut till försäljning igen. What a mess..

StrandMamman sa...

Anna: Tack för erbjudandet, men det är nog för långt att åka till Gborg....! Snällt av dig!!

Lia sa...

Ja du, då har vi samma erfarenhet. Det känns jätteretligt att det ska vara så svårt att få tag på biljetter! Kram