onsdag 25 februari 2009

59 frågor & svar

Tror inte att jag gjort något list-inlägg här på bloggen tidigare, så nu är det premiär - hittade denna lista hos Marianne:

1. Hur gammal är du om fem år? Oj oj oj... det börjar med en femma och slutar med en nolla...
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Mina barn - de har sportlov och jag semester.
3. Hur lång är du? Har i stor del av mitt liv trott att jag är 170 cm, fick i somras på en hälsokontroll höra att jag är 171?! Trodde att man börjar krympa när man blir äldre, men ser man på!
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Var på bio och såg "Bolt" med barnen för 1½ vecka sedan.
5. Vem ringde du senast? En främmande kvinna som meddelade ikväll att hon hittat sonens telefon, som vi inte visste att han tappat...
6. Vem ringde dig senast? Min man
7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sänder fler sms än jag ringer...
8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Fortfarande gifta efter 45 år!
9. När såg du senast din mamma? Såg henne faktiskt hela 2 ggr idag, på förmiddagen och på eftermiddagen! Däremellan kan det gå en månad...
10. Vilken ögonfärg har du? Mellanbruna.
11. När vaknade du i dag? Första gången åttatiden, andra gången halv elva.
12. Vilken är din favoritjulsång? Last Christmas I gave you my heart, but the very next day you gave it away...
13. Vilken är din favoritplats? Hemmet och sommarstugan
14. Vilken plats föredrar du minst? Sjukhus
15. Var tror du att du befinner dig om tio år? Få se, då är ungarna 21 och 18 år gamla.... hmmm, troligen bor jag fortfarande här i stan, men skulle inte ha något emot att bo i annat land, ett tag åtminstone. Gärna ett där det är lite varmare än här.
16. Vad skrämde dig om natten som barn? Ingen aning.
17. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Sonen i pulkabacken idag.
18. Hur stor är din säng? Vår säng är 180x200 cm
19. Har du stationär eller bärbar dator? Vår hemmadator är stationär, finns i arbetsrummet. Släpar nästan dagligen med mig min bärbara jobbdator hem, sitter med den i famnen framför tv:n och jobbar och/eller surfar.
20. Sover du med eller utan kläder på dig? Jag är frusen av mig: med!
21. Hur många kuddar har du i sängen? En på min sida, en på mannens sida, en mitt emellan.
22. Vilka länder har du besökt? Sverige (född där), Norge, Danmark, Island, Estland, Lettland, Tyskland, Holland, Belgien, England, Spanien, Grekland, Turkiet, Jordanien, USA, Canada, Colombia, + mellanlandning i Venezuela
23. Vilka städer/samhällen har du bott på? Lidingö, Nykarleby, Åbo, Jakobstad
24. Fanns inte på Mariannes lista
25. Är du social? Ibland, ibland inte.
26. Vilken är din favoritglass? Gammaldags vanilj
27. Vilken är din favoritefterrätt? Den tiramisú jag åt i söndags var fantastiskt god
28. Tycker du om kinamat? Ja.
29. Tycker du om kaffe? Njä...
30. Vad dricker du till frukost? De gånger jag äter frukost blir det té eller juice
31. Sover du på någon särskild sida? Höger.
32. Kan du spela poker? Nej
33. Tycker du om att mysa/kela? Jo
34. Är du en beroende människa? Det beror på...
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, bl.a. min ena svåger!
36. Vill du ha barn? Räcker mer än nog till med de två jag har...
37. Kan du några andra språk än svenska? Finska, engelska. Har läst tyska några skolår. Glömt all skolfranska. Har läst lite spanska och italienska men talar dem inte.
38. Har du någonsin åkt ambulans? Nej
39. Föredrar du havet eller en bassäng? Gillar bägge om det är tillräckligt varmt vatten, typ +28 eller varmare :)
40. Vad spenderar du helst pengar på? Resor, kläder
41. Äger du dyrbara smycken? Några, men inte så där supersuperdyrbara utan normaldyrbara.
42. Vilka är dina favoritprogram på tv? Navy CIS, ER, Antikrundan, Let´s Dance m.fl.
43. Kan du rulla med tungan? Ja, alltså rulla ihop den till ett rör och blåsa genom.
44. Vem är den roligaste människan du känner? Vet inte...
45. Sover du med gosedjur? Tusse sover ibland i fotändan, Jakky bredvid min säng. Dom e så gosiga så... :)
46. Vad har du för ringsignal? Måste kolla..... jaha, Marbles heter den.
47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Små virkade spetsfingervantar, som mamma gjort.
48. Hund eller katt? Har både och.
49. Flirtar du mycket? Nej...
50. Kan du byta olja på bilen? I teorin ja (tror jag)...
51. Har du fått fortkörningsböter någon gång? En gång. Kunde ha varit många fler men har klarat mig...
52. Vilken var den senaste boken du läste? Stieg Larsson: Män som hatar kvinnor. Läste ut den igår på flyget. Började genast därefter med del 2 i Millennium-trilogin.
53. Den bästa bok du läst? Kan inte säga.
54. Prenumererar du på någon veckotidning? Allas, ända sedan studietiden.
55. Dansar du i bilen? Ööööhhh....????
56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Radio Extrem
57.Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Instruktioner om rutten från Victoria Station till Hamley´s. Glömde lappen hemma hos Londonmamman...
58. När var du i kyrkan senast? I söndags, på dop i Finska kyrkan i London, i egenskap av fadder åt Londonmammans yngsta son!
59. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Minns inte att jag skulle ha haft någon favorit??
60. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Några nätter. Men det var läääääänge sen!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad tyckte dom Stieg Larsson? Jag gav den första boken i julklapp åt P och han sträckläste sedan trilogin, men själv har jag inte ännu vågat mig på dem.

A-M

Anonym sa...

Det här var kul! Jag som inte har nån blogg satte in dem på FB istället./Barbro

Marianne sa...

Kul att läsa om dig! Hade jag inte nummer 24? Måste kolla! Och glassfrågan minns inte jag. Måste kolla den också : ) Jaha, vad var det mer jag tänkte? Klas ringde precis när kommentarsfönstret kom upp, så nu kom jag alldeles av mig.

Kram!

StrandMamman sa...

A-M: Första boken var nog riktigt bra, och den andra som jag nu har kommit igång med verkar också bra. Har ju hört väldigt många positiva kommentarer om de här böckerna, så jag köpte dem alla tre åt gubben i julklapp. Men eftersom han har haft andra böcker på gång och de bara låg där så började jag på med dem :) Sätt igång och läs du bara! Då jag har kommit mig igenom alla tre delarna ska jag fortsätta med de tre stycken Camilla Läckberg som jag lånade av syster C igår kväll - tycker faktiskt att de tre första av henne som jag läste efter jul var ännu mer fängslande än Larsson!!

Barbro: Jag ska gå in och kika vad du har svarat!!

Marianne: 24:an tycks ha ramlat nånstans i cyberspace :))

Anna, Fair and True sa...

Kul lista! Den måste jag göra!

När jag var på hälsokontroll sa det att jag var 2 cm kortare än jag trodde men det tror jag inte på!

Undrar var hemliga frågan var då! :)

StrandMamman sa...

Anna: Nä inte ska man tro på att "man växer neråt som koddrumpan" som man säger här :))
Hemliga frågan är fortsättningsvis hemlig!