måndag 2 februari 2009

Blivande fakir?

Fick i förrgår den spikmatta, Shaktimatta, som jag beställde förra veckoslutet. Nu ska vi testa om den hjälper mot det den utlovar, nämligen bl.a. stress och spänningar och låg energinivå (= jag), sömnsvårigheter (= Dottern). I det medföljande instruktionshäftet såg jag en intressant sak, nämligen att den också skall vara bra om man har spända käkar, vilket jag minsann har. Då ska man lägga sig med kinden på "spikarna" (6000 plastspikar!) - ser inte så mysigt ut på bild precis... Jag har bara prövat mattan som hastigast ännu (5 minuter på rygg) så jag kan inte uttala mig om den ger nåt resultat, får återkomma till det senare (kanske Jemayá kan berätta om sina erfarenheter??). Jag blev intresserad av att pröva den, eller kanske rättare sagt att få pröva den åt Dottern, efter att flere arbetskamrater skaffat en nu i vinter och tips av Londonmamman. Många säger att de blir så avslappnade att de somnar på den - kanske jag borde testa det nu, det börjar bli läggdags... Beställde mattan förmånligt via en nätbutik , och här kan du läsa mer information om Shaktimattan.


5 kommentarer:

Marianne sa...

Ska bli intressant att höra om resultaten när du har använt den ett tag. Kanske skulle den hjälpa min rygg?

Anna, Fair and True sa...

Vilken grej! Visste inte att det fanns sådana! För privat bruk alltså.

StrandMamman sa...

Marianne: Jag lovar rapportera. En intressant grej som jag såg i många av kommentarerna på den svenska nätsidan var att vikten hos många också gick ner 5-6 kg, DET ser jag stort fram emot så här när vi närmar oss våren!!!

Anna: Den blev populär här i våra trakter under hösten, och jag har hört att väldigt många fick den i julklapp. Kanske årets (dvs 2009) julklapp hos er??

Jemayá sa...

Jag har inte riktigt kommit igång med den, skyllt på att jag inte hittat rätt underlag. Prövade sist igen i sängen, och då gick det jättebra tills en liten en kom och skulle börja sitta på mig :(. Fick inga anvisningar med min matta, så jag har varit lite osäker, tack för länken, ska ta och studera nu!

Marianne sa...

Hm, gå ner i vikt är inte precis något jag behöver, då försvinner jag. Men jag kanske skulle gå upp i vikt? DET skulle jag vilja.