fredag 6 februari 2009

Fredagstema: Väskor

Nu tar jag min (nja, egentligen Dotterns) väska och min man (och 21 andra personer...) och drar iväg till min gamla studiestad Åbo!!!

Bussen avgår kl. 11. Ikväll går vi på teater och ser musikalen Evita, efteråt ska vi alla njuta av en riktigt god middag på urmysiga Enkeliravintola (Änglarestaurangen), dit vi även inbjudit huvudrollsinnehavarna Birthe och Sören (bägge med rötterna i Jakobstad). Efter det, ... ??! Några timmar förmiddagsshopping på lördag och sen åker vi norrut igen, förhoppningsvis glada och nöjda. Ungarna avhämtas av mommo och moffa efter skolan, och moster S tar hand om dem över natten + lördagen. Farbror K tar hand om Jakky och Faster Yster har lovat se till att Tusse kommer sig in och ut här hemma. Great!!

Månadens och därmed dagens Show & Tell handhas av Simone = Fritt ur hjärtat. Övriga fredagsbloggare finns som vanligt i listan i högerspalten!

17 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Oh vad jag önskar att jag hade kunnat berätta om en ersväska istället! Då hade ju jag också varit påväg någonstans:-) ha det bra!!

Anonym sa...

Bra bild på H:s resväska, kul att vara på väg nånstans. Men du kunde ju lagt in bild på lite flera väskor och berättat deras historier. Jag har ju sisådär typ femtielva stycken som alltid ramlar ut då jag öppnar garderobsdörren. Hur skall jag klara mej i år ifall det inte blir nån Turkiet resa och 3 nya väskor???? :(

Anonym sa...

Den var snygg och så lätt att se. Man skall helt klart ha en väska som står ut lite, så ingen tar fel. Trevlig resa!

Anonym sa...

Snygg väska!
Önskar att min resväska hade varit på väg någonstans den också. Eller det har den ju varit förresten. Jag köpte en stor gul plastresväska 1996 som jag hade i Florida. Sedan dess har jag inte behövt den... men väskan har rest ändå utan mig. Både svägerskan, föräldrarna och styrföräldrarna har ju lånat den! :-)

Annika sa...

NU ska ni ha det riktigt bra i Åbo!! Vad mysigt det låter allting!
Gillar din weekendväska! SNYGG!!
Jag har aldrig varit på Åbo Svenska Teater, skulle GÄRNA se en förställning där!!
KRAM!!

Erica sa...

Vad roligt att åka iväg :) Hoppas du får en riktigt trevlig helg!

Moster Mjölgumpa sa...

Hoppas att ni och väskan får en trevlig helg.

Taina sa...

En sådan där resväska hittar man väl lätt på bandet bland alla nadra svarta resväskor på flygplatser. Mycket fin.
Hyvää matkaa teille ja nauttikkaa teatterista ;)

Miss Marie sa...

Vilken snygg väska!

Anna, Fair and True sa...

Åh, här fick jag en till idé till de väskorna jag vill visa!

Millan sa...

Hej! Jag har faktiskt inte varit har forrut tror jag... Vad kul att du bor i Jakobstad. Min styvfar kommer darifran :-). Jag har aldrig varit dar men han har berattat mycket om staden.
Hoppas ni far en bra helg.

Anonym sa...

det var en riktigt, riktigt smakfull resväska! och hoppas att det blidde en trevlig resa.

Grekland nu sa...

Den väskan gillade jag! Ha det mysigt!

Lia sa...

Verkligen cool resväska! Bra när man flyger kan jag tänka mig, för den syns ju på bagagebandet iaf=)). Ha en kanonkul kväll, ni hittar alltid på så mycket skoj på helgerna! Kram

Petchie75 sa...

Härliga helgplaner med väska - hoppas att det blev riktigt lyckat!
Kram!

Emmama sa...

Vilken kul grej att åka iväg på, hoppas ni hade trevligt! :) Jag är också med och fredagsbloggar så lägg gärna till mig i din lista om du vill! :) Kram!

StrandMamman sa...

Ger en "gruppkommentar" åt er alla: Resan var bra, se eget inlägg. Och ja, jag gillar Dotterns väska, den är snygg och helt lämplig storlek för en kortresa. Den väska som jag och Pappan har är trist svart med några små orange detaljer. En helt bra kabinväska, men Dotterns är snyggare! Man borde våga vara modigare med sina väskinköp :)

Tainalle kiitos!
Emmama, jag sätter upp dig på min fredagsbloggarlista!
Millan, välkommen till Strandlivet och kom gärna på besök nån gång med släkten :)