lördag 4 juli 2009

Slutet av veckan

Fredag morgon åkte vi buss Horsens - Grenaa, ca 1½ timme och solen flödade som vanligt. I Grenaa (Grenå) besökte vi det intressanta Kattegattcentret, där vi bl.a. fick klappa rockor, lyfta krabbor, se på sälar och mata hajar! Kl. 13.15 avgick färjan mot Varberg, och vi fick en drygt 4 timmar härlig överfart över Kattegatt. Ingen vind och massor med sol, fick njuta på soldäck :)) Kl. 17:40 satt vi sen i bussen igen och framme vid Scandic hotellet i Alvik, Stockholm var vi kl. 1 på natten, och då var det bara att dyka i säng för några få timmars sömn, avfärd redan kl. 6.15 till färjan! Och här är vi nu igen på Isabella. Havet är lugnt men det mulnar på lite, fast det gör inget. Barnen leker just nu i Knattelandet under Pappans övervakning så jag smet in hit i ungdomsrummet för att blogga. Framme i Åbo ska vi vara 19:50, så dagen blir lång, men jag tror nog att det kommer att gå bra. Om ett par timmar kan vi gå upp på däck och kika på Mariehamn. Hemma i Jbst beräknas vi vara ca 3:15 i natt...

2 kommentarer:

Annika sa...

Alvik!
Så nära mig! jag är i Bromma nu!
Men på måndag bär det av mot Österbotten!
Låter som om ni haft en fin resa!
Kram!

Marianne sa...

Det låter som en härlig vecka! Jag skulle själv gärna åka till Legoland, får väl kidnappa barnbarnen och göra det så småningom : )

Kram!