onsdag 22 juli 2009

Oumbärlig

Jaha, då är det än en gång bevisat att man är oumbärlig. Tog mig för att ta en man&barnfri eftermiddag ute på stan med väninnan ASH. På de knappa 4 timmar jag var ute med henne ringde telefonen x antal gånger, det var Sonen, det var Dottern, det var Pappan, i olika omgångar och om vartannat, de var ju kvar på villan och ojoj att inte Mamma är där.... Själv hade jag och väninnan en trevlig eftermiddag, med kaffe, prat och shopping, och så kollade vi in Noolans modevisning på scenen vid gågatan (det är Jakobs Dagar på gång här den här veckan).

Nu har oumbärliga Mamman tömt tvättmaskinen, tagit in kläder från torksnöret, vattnat blommorna, kommit ihåg Sonens snorkel, tankat bilen och ska köra via mataffären tillbaka till villan för att räkna antalet överlevande...

4 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Stäng av mobilen nästa gång! :)

cat sa...

Jag håller med anna

Jemayá sa...

Mamma är bäst! Men jag är glad att du slapp ut på stan - behövde dina smakråd :). Noolan har underbara kläder, tyvärr inte alls lämpliga för min plånbok :(. kramar!

Marianne sa...

Hahaha, ja, stäng av mobilen nästa gång! Fast det är ju bra att få bevis för att man är oumbärlig också. Det kan man påminna dem om ibland : D

Kram!