onsdag 8 juli 2009

Semester, va skönt!

Andra semesterveckan, och det är så skönt att vara ledig!

I söndags förde vi Dottern till scoutlägret, där hon ska vara tills lördag. Känns lite konstigt och tomt, det är nog någon som fattas... men samtidigt måste vi ju erkänna att det också känns lugnt och skönt... De får inte ha telefon med sig till lägret, så vi vet inte hur det går där. Men hon ringde för några timmar sedan och sa att hon fryser på nätterna (vädret har ju slagit om till regn och kyla) så jag ska köra dit ikväll med lite varma kläder åt henne.

Sonen bjöd in ett par klasskompisar på pyjamasparty igår, så vi har haft tre pojkar i bastukammaren i natt. Tror att Sonen fick i sömnen vid 1-tiden, då han plötsligt kom inspringande och försökte lägga sig i vår säng. Placerade honom i en annan säng, och när vi vaknade i morse var sängen tom så han hade i något skede vaknat igen och gått tillbaka till pojkarna.

Har nyss varit på ett jobbrepresentationsuppdrag, en 60-årsuppvaktning i Nkby, och passade på att hälsa på hos vännerna på Regnbågen. Och tänka sig, här hittade jag en dator (nej, två!) på skrivbordet :) Och fick på samma gång checka Ikeas sortiment för att sätta in en beställning med vännerna som tänker sig upp till Haparanda i morgon.

Bilder från vår resa kommer så småningom, när jag någon dag är hemma och har tid att sitta en stund vid datorn.

Jag försöker gå en liten promenad vid villan varje dag, lite längre för varje gång, det är bara så att jag måste komma igång med motionerande nu. Kläderna har krympt... Får försöka skaffa mig lite kondition i sommar, och sen hitta nåt lämpligt gym-pass på hösten. Har fått tips om Zumba (tack Taina + zumbafitness.se!), undrar/hoppas om något av gymmen kommer att haka på det här, skulle gärna testa!

4 kommentarer:

Marianne sa...

Förstår att det känns tomt OCH skönt på samma gång. Nu får ni passa på att sova gott varje natt i alla fall.

Ha det nu skönt i veckan!
Kram!

Syrran S sa...

Du får koma hit och börja Zumba med mej. Monica har fått mej övertygad och jag har beställt zumba-paketet, borde komma om en vecka.

Anonym sa...

Marianne: Vi har det bra och njuter av friden!!

Syrran S: Ja du var ju den första som nämnde ordet zumba åt mig, på midsommaren, sen skrev Taina om det i sin blogg förra veckan + att jag i Danmark såg tv-reklam om dvd-skivorna, som jag allvarligt funderat på att köpa! Kommer absolut och testar med dig!

Hihi, märkte ett stavfel i inlägget, ska stå att han GICK i sömnen!!

StrandMamman

Barbro sa...

Jag hörde om zumba av MI som är på semester från USA och hon var helt såld på det, sen såg jag från nån shoppingkanal en videosnutt. Det såg jättekul ut. Hoppas Arbis hakar på...