måndag 13 juli 2009

Rena mattor - hur länge??

På snabbvisit hemma i stan. Sonen är med Pappan och handlar material för att kunna bygga en flotte, Dottern parkerade sig framför "Våra bästa år" och jag plockar undan lite grejor som ligger omkringkastade runt om i huset, sen ska det bli en hårtvättningsdusch innan vi far tillbaka till villan. Vädret är knepigt - inte helt mulet, inte riktigt soligt, inte riktigt varmt, inte kallt - nu börjar jag nog önska mig väder för solbad, strandliv, matstunder på terassen och besök av gäster!!! Tvättade golven i går kväll och placerade ut de nytvättade mattorna (doftar gott av tallsåpa!), så det känns för tillfället rätt fint, men vänta bara tills Jakky kommer upprusande från stranden efter att han vadat i vattnet, legat i sanden och sprungit över våt mossa.... Vi har hittills varit en gång till mattvättningsanläggningen, har ännu en stor hög att tvätta bara det blir lämpligt torkväder.

Igår kväll var vi på bio, hade barnens kompisar innifrån viken med oss + fam. K. Vi såg Ice Age 3, och jag tror faktiskt att det är den bästa tecknade och animerade barnfilm jag har sett hittills!! Mycket bra gjord, och mycket att skratta åt, samtidigt som den var spännande. Det enda som stör mig med de här barnfilmerna är att det är så svårt att uppfatta talet, många av djurrösterna har så snabbt och otydligt tal att det inte går att uppfatta vad de säger. Då jag som vuxen inte hänger med så undrar jag om barnen fattar nåt alls.

2 kommentarer:

Jemayá sa...

Vårt badrumsgolv ser förskräckligt ut hela tiden - både jag och Daniel tycker om att att gå utan skor (tänkte skriva "utan fötter" heheh)...Nu har han upptäckt att vi har en stor mullhög vid fähuset. Härligt för honom, mycket byke för mig (men man har ju maskin, tack och lov :).

Anonym sa...

Jag håller med. Jag längtar tillbaka till värmen igen. Kul att höra om Ice Age 3. Jag är inget fan av tecknade filmer men har sett Ice Age 1 och tyckte den var kul, då kan jag kanske se 3:an också.