onsdag 15 juli 2009

Besök på stranden

Idag var äntligen vännen, f.d. klasskompisen U ("Jemaya") och hennes D på besök här på stranden. Det blev en solig och skön eftermiddag, med lek och grill-mat, och extra kul blev det att vi kunde bjuda D på hans livs första tur i motorbåt! Han fick också köra båten, tillsammans med Strandpappan, vilket äventyr :)


Igår kväll fick vi ett ordentligt skyfall här, och då skickade jag ut Sonen i det vi kallar "Kackur-duschen" - då det regnar riktigt kraftigt bildas ett veritabelt vattenfall i "porten" mellan terasserna:

Efter regn kommer solsken, så även igår kväll... :


Just nu närmar sig klockan 1:30, det är mörkt och tyst i stugan, utanför fönstret går färgerna i ljusblått, gråblått och orange. Vinden är sydlig vilket gör att det inte är spegelblankt utan det går små krusningar på vattnet. Jag njuter av stillheten, av utsikten, och känner mig rofylld...

3 kommentarer:

Jemayá sa...

oj, regnade det igen - här kom inget och det lär ska ha varit väldigt varmt och skönt på dagen! Jag ser nog väldigt "semesterklädd" ut (och gravid dessutom :( - men sådär är det ju, man fäster sig vid detaljer, som du vet ;). Tusen tack för att vi fick komma! kram

Anna, Fair and True sa...

Du tar alltid så fina solnedgångsbilder!

Marianne sa...

Men å vad roligt att Jemayá och söta D har varit på besök! Kan tänka mig att D tyckte det var roligt med båten!

Kram!