torsdag 24 juli 2008

Hysteriskt fruntimmer!

Två minuter efter att jag publicerade det förra inlägget och "vände på fläsket" hörde jag Tusse komma (han har en liten bjällra i sitt halsband). Han är en stor jägare här på villan, bara igår kväll så länge vi hade gästerna här kom han med två levande möss. Nu såg jag att han igen hade nånting med sig som han lekte med, och jag gick emot honom för att se på musen. Men då såg jag att det inte nåt möss utan en orm!!! iiiiiiiiiii!! Hunden blev också nyfiken på vad som var på gång och gick dit för att kolla, och jag började ropa och slänga saker mot dem för att få bort både hunden och katten. Oj huh huh. Det visade sig att ormen var död, och nu vet jag inte om det är katten som bitit ihjäl den eller om den var död redan innan. Gav för säkerhets skull en ormtablett åt Tusse, tyckte att verkade lite slö, men det kan ju också bero på värmen. Ormen flyttade jag med kvastskaftet och satte en upp och nervänd hink på, och en stor sten som tyngd ovanpå.... Fy 17!! Hjärtat slår ännu snabbare än det brukar. Vi har inte haft nån orm här nere på flere år, och vill absolut inte heller ha hit dem!

1 kommentar:

Jemayá sa...

Hoppas att inte fler ormar dök upp, så du haft fullt upp med att ta livet av dem...nä, jag vet ju att jobbet börjat :). Ha det så bra, hoppas att du ändå känner att batterierna blivit rätt bra fyllda, trots det dåliga vädret!
kram