lördag 19 juli 2008

Powerland

Igår for hela familjen, förstärkt med kusin K, till nöjesfältet Powerland i Powerpark i Härmä (en helt otrolig anläggning mitt i "ödelandet" på Härmäslätten - värt ett besök för alla som inte varit dit!).
Barnen fick åka i allt de ville och hur mycket de ville, och som de åkte! Dottern åkte i alla "hemskheter" utom en, t.o.m. i fritt fall och cobran! Och Sonen visade verkligt modiga tag - han åkte i den stora bergochdalbanan!
Kusinen och Pappan fungerade som åksällskap, själv kunde jag inte åka i mer än pariserhjulet, dinosafarin och ett par andra attraktioner pga av min hand/arm.


Vi hade jättetur med vädret - växlande molnighet från och till under hela dagen, och under den enda lilla regnskuren gick vi in och åt pizzabuffé.

Om ungarna uppförde sig jätte-exemplariskt igår, så har det varit hysteriskt idag. Funderade ett tag på om det är de som ska slängas ur huset eller jag som ska flytta...

2 kommentarer:

Anonym sa...

På tal om otroliga företeelser på Härmäslätten var vi häromsommaren och firade min ena svågers 60-årsdag till Hunurinjärvi (minns jag månne namnet helt rätt!?), har du varit där? Det är en konstgjord sjö + semesterby som byggts upp mitt i Alahärmä. Om du inte varit där kan jag rekommendera en utflykt.

A-M

Anonym sa...

Jo vi var där på planeringsdagar från jobbet för 2 år sen, badade bastu och övernattade. Helt ofattbart ställe. Vi körde där via när vi påbörjade vår husbilssemester samma sommar, jag ville visa stället åt familjen, men vi kunde inte ens stiga ur bilen på parkeringen - ett tjockt moln av bromsar surrade runt bilen! Så vi gav oss av och det blev glass vid Powerpark i stället.

StrandMamman