måndag 21 juli 2008

Höstväder

Den 21 juli idag - och ute rasar ett höstoväder. Nordlig vind 15 sek.meter, temperaturen 15 grader och ett piskande regn som med känslan av små isbitar mot huden. Och mitt i detta märkte vi att barnens "lill-Viggen" har fyllts med vatten och håller på att sjunka... Bara för Pappan att slita av sig kläderna och gå ut i det kalla vattnet och rädda situationen. Som tur är tycks inte motorn ha tagit skada trots att den var till 3/4 under vattenytan.

Barnens skulle ha börjat i simskola idag. Vi får hoppas på bättre förutsättningar i morgon.

Jakobs Dagar började igår. Idag storloppis på torget - undrar just om det är någon som vågat sig ut dit idag. Förra sommaren stod svägerskan och jag en hel brännhet Jakobs dag och sålde loppisgrejor, då var det mycket folk i farten.

Igår var vi och hälsade på syster C och hennes familj ute på deras stuga i yttersta havsbandet utanför Monå/Kantlax. en härlig dag med ett nästan spegelblankt hav då J tog oss med deras båt från hamnen ca en halv timme ut. Det var sju år sedan vi var dit senast, kom vi underfund med. Vi lovar att det inte ska dröja lika länge till nästa gång!

Då vi kom hem på kvällen for Pappan och plockade i jordgubbslandet, kom hem med nästan 15 liter härliga gubbar!

Ikväll ska Pappan och Sonen på Jaro-match, brrr..... Sonens fotbollslag ska marschera in på plan tillsammans med Jarospelarna för presentationen. dottern och jag har planerat in en Mor & Dotter-kväll. Det blir bio - säger bara Mamma Mia!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej....jag vet att du kommer att grymta fula ord, men jag kan bara inte lata bli...vi har 25 grader varmt med harligt solsken o de har lovat samma vader resten av veckan!!!!! O har sista dagen i skolan o sen ar det sommarlov i 6 veckor. sa nu hoppas jag pa sommar! jag vet att du muttrar, men vi e alltid sa avis pa er "stuga" sa ngt maste vi ju fa komma med :) ;) kram fran London mamman