lördag 12 februari 2011

Julklapp & nostalgitripp

Ikväll fick jag äntligen använda min julklapp, tomten var ju så snäll och uppfyllde min önskan om det här:



Och det blev en riktigt skön kväll, tack Tomten!!, med Tomas ensam på scenen hela kvällen tillsammans med sina fem gitarrer, och han bjöd på valda delar ur den gedigna karriären. Inte så många av hans riktigt stora topphits, han hade valt en lite annan repertoar, men det gjorde absolut ingenting, för han är en bra sångare och väldigt duktig gitarrist så det var ett sant nöje att njuta av alla kvällens låtar.



Efter konserten ville väninnan, tillika stadsfullmäktigeordförande och riksdagsman, gå backstage och på stadens vägnar tacka Tomas för att han kommit till Jakobstad än en gång. Jag följde med som fotograf till det oglamorösa omklädningsrummet där vi fick träffa en ödmjuk, vänlig artist:



Och så bytte kameran fotograf, och det blev Tomas & Tiina :))



Det här veckoslutet har vintern visat upp sol och bländande vacker natur, och man skulle nästan nästan ha kunnat ana våren en aning om det inte vore för att temperaturen igen sjunkit till kring -20 grader... februari är vintermånad så är det bara, och vi får så lov att hålla ut en tid ännu! Jag filmade sången "Håll ut" ikväll men misslyckades med överföringen hit, så det får bli ett YouTube-klipp på den i stället:



Nu har jag avslutat kvällen med att se på gårdagens Skavlan, och jag fick riktiga nostalgirysningar och flashbacks från ungdomstiden då kvällens stora gästartist Robin Gibbs introducerades med ett några av gamla Bee Gee's godingar... ja det var dansmusik det!!



4 kommentarer:

Taina sa...

Vad kul att du fick gå back stage o träffa Tomas Ledin! Han är ju från Sandviken och stor idpl där jag bodde i Sverige (Hofors, grannkommun till Sandviken).

Åh Bee Gees mina idoler!!!

Kram kram

Tankevågor sa...

Vilken kväll med Tomas! :-) Måste ha varit riktigt bra.
Kul också att ni fick träffa honom efter.
Bee Gees är också mina idoler. Fick rysningar också när han sjöng på Skavlan....vilken röst, fortfarande eller hur?

Annika sa...

KUL!!!!
Jätteroligt!
Bee Gees gillade jag också då det begav sig!
KRAM!!

Jemayá sa...

oj, du fick hålla handen med Thomas!!!!! Va snygg han är på fotot! Konserter är något jag ännu skulle vilja ha in i mitt liv, mcyket annat har "kommit tillbaka", men allt hinner man inte med än. Blir lättare då Daniel blir lite större så jag kan släpa med honom :).