lördag 19 februari 2011

Har nog förfrusit min hjärna...

... i kylan denna grymma vinter, eller varför skulle jag annars ha åstadkommit detta ikväll? :



Jag, som har en dotter som säger "min mamma bakar aldrig...", och som tror stenhårt på att utbildade bagare och färdiga bageriprodukter finns till för oss stressade dubbelarbetande trötta mammor fick ikväll plötsligt för mig att det skulle vara roligt att baka, och då blev det en rulltårta, en drömtårta och en spetskaka!! Nu står de där på spisen så frestande gottdoftande, och jag som försöker undvika allt sött kommer att ha stoooora problem ikväll, och har bara mig själv att skylla... :)) Men jag tröstar mig med att det tycks ha blivit lite varmare ute nu, bara -13 på termometern, så förhoppningsvis ska min hjärna tina upp så småningom och återgå till det normala! God kväll!!

2 kommentarer:

StrandMamman sa...

Ungarna var inte hemma då jag bakade igår kväll. Då jag idag bjöd dem varsin bit av drömtårtan såg de väldigt skeptiska ut, smakade och utbrast sen: "nä den här kan inte du ha gjort, den var ju god!!".... Tack ska ni ha. ;)

Anna, Fair and True sa...

Såg gott ut!