tisdag 1 februari 2011

Hjärnsläpp

Jag fick tydligen härdsmälta/hjärnsläpp efter den jobbiga arbetsdagen igår. Vet inte hur jag annars skulle bortförklara

- att jag nog läste läxor med Sonen men glömde att han skulle ha matteprov idag -- och han spelade ju hellre spel och såg på tv än att påminna mig om saken...

- att jag nog ordnade så att Pappan förde Dottern till skolskidning i V:by lite före kl. 8 i morse medan jag själv stressade för att hinna till ett möte på jobbet som började 8, och jag fick upp Sonen ur säng och dukade fram frukost åt honom och gav order om att han inte skulle glömma bort att fara till skolan i tid, dvs. till lektionen som börjar kl. 9:15, ringde sen ännu från mötet kl. 8:45 och puffade på honom att ställa sig iväg -- det var bara den lilla saken jag/vi glömde att han börjar 8:15 på tisdagar...

2 kommentarer:

Taina sa...

Jobbiga arbetsdagar brukar ställa till det. Tyvärr. Men du får ursäkta, jag fick mig ett gott skratt här. Kanske för att jag kände igen mig lite?

Kram

StrandMamman sa...

Jag ursäktar dig, jag vet ju hur du brukar ha det ;))) Som socker på moset glömde jag idag att dottern hade ett terapibesök inbokat på eftermiddagen, men det skyller jag på sonens raseriutbrott på morgonen, då han vräkte iväg en tallrik med frukostflingor&mjölk ut över köksgolvet...