måndag 21 februari 2011

Det sa klick!

Mänskohjärnan är en märklig skapelse. Den lagrar stora mängder information under vår levnadstid. En del använder vi oss aktivt av, annat ligger där och "sover", under kortare eller längre tid, för att kanske plötsligt dyka upp helt oväntat. Ett sånt ögonblick hade jag för en stund sedan, då en blyertspenna i ett nöjesprogram på tv fick det att klicka till i min hjärna och fram dök orden "Pellepennan och Suddegumman"!


lånad bild

Undrar vad mina ungar säger om jag berättar för dem att det var ett favoritprogram i TV då jag var liten?? Kan just ana mig till deras kommentarer... :))

4 kommentarer:

Carina sa...

stenåldershumor... hos oss förstår de sällan det roliga i "mina" barndomsTVprogram

Annika sa...

Jag kommer ihåg det där programmet!!
OCH att det retade mig. Nu minns jag inte vad det var som jag tyckte var så jobbigt, tihi!!
KUL med nostalgi är det alltid!!

Saltistjejen sa...

Hahaa! DE hade jag glömt! men jag gillade dem också jättemycket som barn! :-)

Nilla sa...

Ha ha kul! Jag minns det vagt. men mamma har berättat att jag gillade det när jag var liten. :-)