tisdag 6 oktober 2009

Efter natt kommer dag...



... och efter höst och vinter kommer vår och sommar, och nya rosor...

Det blev inget fredagstemainlägg av mig förra veckan, tar nya tag med nya teman. Igår var jag på arbetsresa till huvudstaden, den här gången flög jag, vilket var skönt, för då är man inte så mosig som då man gjort en dagsresa dit och tillbaka med tåg. Besökte våra studerande och vår personal på vår utlokaliserade enhet, och hade en träff på undervisningsministeriet tillsammans med min chef. De har ju ändrat om flygterminalerna i Hfors, så nu finns inte längre skild inrikes- och utrikesterminal, utan de är heter numera terminal 1 och 2 och det finns både inrikes- och utrikesflyg i bägge. Gissa om det kittlade i resnerverna då jag stod vid gaten för att flyga hem, och folk i de intilliggande gaterna for iväg till Rom, och Köpenhamn, och en massa andra ställen... suck suck. Ingen höstresa för oss i år, får resa i tanken i stället.

I morgon firar vi på jobbet att organisationen fyller 50, det blir kaffe & tårta, tal och musik, uppvaktningar av personal med lång tjänstgöringstid mm. Programplaneringen har legat på mina axlar, hoppas allt klaffar.

Det var körövning i kväll igen. Vi har en så inspirerande dirigent och man blir så glad över hur hon lever sig in i övningen. I år kommer vi för första gången att ge en julkonsert, eller rättare sagt två stycken, det ser jag fram emot!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kolossalt vacker bild!

A-M

Anonym sa...

En fågel kvittrade att det skulle finnas bilder från Äkäslompolo här - men jag hittade inga. Har du någon ledtråd?
ASH

Anna, Fair and True sa...

Ytterligare en så fin bild!

StrandMamman sa...

A-M: Tack!!

ASH: Sök i mitt bloggarkiv (nere i högerspalten) på september, i mitten (9.sept) hittar du inlägget Lapplandsfotograf!

Anna: Tack!!

anna of sweden sa...

Oj, vilken otroligt vacker bild! Nästan så att jag längtar efter frost. Nästan alltså. :)

Marianne sa...

Så vackra frostbitna rosor! Hoppas de håller länge i din trädgård så att du har ögonfägnad varje dag!

Kram!