torsdag 23 april 2009

Kalajoki

Jag kan bara inte förstå varför vi = familjen aldrig kommit oss iväg till Kalajoki förr. Har pratat om det så många gånger, men nääää. Men i sommar SKA det bli av!! Underbar beach, häftiga utomhusvattenrutschbanor för barnen (och ev. andra modiga = inte jag) - bara vädret är det rätta någon sommardag så far vi!! Sen finns också det fina hotellet som jag sov på förra natten, och bad/spa-anläggningen i anslutning till det. Skulle också gillas av ungarna (vet ju att kusinerna har trivts bra där!), så nästa gång vi funderar på Tropiclandia så far vi i stället norrut, det är ju ungefär lika långt.
Utsikt från den inglasade balkongen vid mitt hotellrum: havet inte ännu isfritt, men mycket snart! (inte så skarpa bilder pga att bilderna är tagna med telefonkameran)
Jag och ASH tog en skön promenad i solen, längs stranden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har haft helt samma tanke nu ett par år, varför har vi inte kommit oss iväg till Kalajoki någon gång!? Nå, vi har ju liite längre väg än ni förstås, men efter en mellanlandning vid syskonens sommarparadis i Oravais borde det inte mera var oöverkomligt.

A-M

ciss sa...

Ni ska absolut fara tid, he va jätte härligt och fint i somrast.