tisdag 21 april 2009

Tisdagstankar

Det har varit ännu en svinkall dag, om än med några solstrålar.

Har haft det struligt med Dottern igen idag. Hon har gjort både ett och annat för att få ihop pengar att köpa godis för på eftermiddagen: vi hittade korken av en uppkorkad ölflaska - flaskan hade hon tömt och pantat... större delen av pengarna från hennes försäljning av scoutlotter hade också använts för godisköp... Hon har också satt igång med att bygga en koja på den obebyggda tomten på andra sidan gatan - en massa av Pappans grejor från garaget har fått fötter och hittas där.

Sonen tjatade till sig en skateboard i lördags (han ville ha den i stället för krafs från vårmarknaden). Ikväll tjöt han och var arg och skrek åt mig att vi ska sälja den - han är alltså helt nybörjare, och lyckas inte få det att rulla rakt, och då tröt tålamodet direkt - sååå typiskt för honom.

Körens 1-majkonsert närmar sig med stormsteg, hade en lite längre övning i kväll. Nöjd med mig själv att jag kunde alla de sånger vi övade ikväll utantill, mindre nöjd med att jag började känna mig lite täppt i näsan - får inte bli förkyld nu!!

Onsdag - torsdag kommer jag att vara på ett styrelseseminarium i Kalajoki. Blir väl en del badande och ätande också har jag på känn... SEN ser jag fram emot veckoslutet: Vi får efterlängtat besök av Londonmamman & vår gudson!!! Hoppas, hoppas att de tar med sig sommarvärmen hit också!!

2 kommentarer:

Jemayá sa...

Jaa, detta med barn...ikväll hade jag bestämt mig för att INTE fara samtidigt och sova med Daniel. Tre gånger kom han ur sovrummet och när han såg att jag satt vid datorn började han stortjuta: "nää, nää, nää". Till sist fick jag lägga mig och sjunga med honom, sen skulle han till min sida och då chansade jag på att smyga bort. Spillde just upp ett glas vin, det var nervpåfrestande i kväll - och detta är ju bara början för allt med honom...skönt för dig att lite komma bort hemifrån på kursen :). Jag är så nyfiken på Londonmamman - vet jag vem det är...? kram!

StrandMamman sa...

Har mailat dig. Nu tar jag också ett glas vin, för nerverna...