onsdag 1 april 2009

Dickursby nästa

Det är mysigt med vårväder... och hund... som ser ut som en värre lerhög under magen och på tassarna när man kommer hem från promenaden...

I morgon bitti tar jag tåget söderut, stiger av i Dickursby. Tyvärr tyvärr fortsätter jag inte därifrån med flygbussen ut till flygfältet och söker mig mot fjärran länder, utan traskar snällt ca 100 meter till hotellet där jag sitter på ett tvådagarsseminarium om yrkesutbildning. Suck. En liten tröst är det dock att jag har bokat in en tjejmiddag inne i Hfors på kvällen, länge sen jag träffat väninnorna HWJ och PK!

Idag är det första april, och min käre fars födelsedag, grattis!!! Åren går... hans yngre bror dvs. min farbror figurerade med bild på tidningen förra veckan med anledning av han pensionerades som läkare. Och en medsångare i en kör jag var med i tidigare stannade upp här vid uppfarten ikväll då jag kom med Jakky från kvällspromenaden. Hon var så glad för det var hennes första promenad som nybliven pensionär! Oroväckande att man börjar ha en massa pensionärer i bekantskapskretsen, vad kan det månne tyda på... ?!

Nä, det är väl dags att ge sig för idag, ska ännu plocka ihop morgondagens kläder. Tåget går 5:47, ujujuj!!

Inga kommentarer: