torsdag 9 april 2009

Fredagstema: Långsamt

Torsdag kväll konstaterade jag förnöjt att nästan all snö framför huset nu är borta, om en vecka har säkert gräsmattan torkat upp också.
Fredag morgon vaknade vi till det här:



Varför är våren så fruktansvärt LÅNGSAM i år?????? Jag avskyr att den ska ta så lång tid på sig, jag längtar till sol och värme och blommor och grönt!!! Våra somrar här uppe i norr är ju ändå så korta, så april kunde gott och väl vara en snöfri vårmånad.

Fredagstemats aprilvärdinna Västmanländskan frågar vad långsamt betyder för mig. Ja som ni kan gissa er till av ovanstående så har jag rätt kort tålamod ibland, och är den som tappar orken och intresset för att göra olika saker som man inte får snabbt undanstökade. På jobbet känner de mig på stegen i korridoren, det är hon som kommer med smattrande klackar - jag hotar dem med att jag nångång kommer att komma smygande i ljudlösa tofflor!

Men sen kan jag å andra sidan vara fruktansvärt lat, och orkar inte ta itu med saker som borde plockas bort, slöar hellre framför tv:n. Eller läser en bok.
Jag hann inte med att få in inlägget i går, och nu orkar jag inte fundera ut mer att skriva heller. Tror att jag i stället klär på mig VINTERkläder (gggrrrr.....) och går ut på en promenad. Sonen kom just hem från sin påskhäxeronda tillsammans med kompisarna, kaffepannan full av godis... Dottern klädde också ut sig till fin häxa och gick ut med sina tjejkompisar för en timme sen. Pappan och hunden är på egna uppdrag, så jag kan passa på och ha riktig egentid en stund. Ikväll firar "nyårsgänget" påskafton hemma hos fam. K, och i och med det bryter vi traditionen att fira hos fam. B - dags för rotation!
Önskar er alla en lugn och fridfull påskhelg!!



(ha, nu har jag hittat mera gult!!)

7 kommentarer:

Emmama sa...

Hoppas ni får en låååång och skön vår, med snart så snart som möjligt! :)

Glad påsk!

Anna, Fair and True sa...

Haha, ja, du lät lite stressad där! Men jag hoppas att detta var sista snön och att det sedan blir en lång vår och sommar!

Glad påsk!

Anonym sa...

Haha.. jag känner igen det där. Man längtar till våren så det nästan gör ont. Vi kan hoppas att den är kvar länge sen iallafall så vi hinner njuta lite av alla vårblommor och av solen. Glad Påsk!

Saltistjejen sa...

Japp vissa saker tycker man alltid går lika långsamt. Som väntan på våren t ex. Varje år likandant. :-)
Hoppas nu att det går rätt fort nu iallafall. Om jag förstått det rätt så har det varit varmt i Serige nu över påsk.
Kram!

underytanjag sa...

Länge sedan jag hade snö till påsk och vet du det kan jag sakna! Önskar det smälter för er nu, kram!

StrandMamman sa...

Vi går mot bättre tider!!! Kram på er alla!

Anonym sa...

Åh, jag vet hur frustrerande det kan vara när våren aldrig vill komma riktigt och det dröööjer alldeles för läääänge. Men jag hoppas att våren har kommit för att stanna nu!
Jag är likadan, vissa göromål blir bara liggande - strykningen t.ex...
Hoppas att ni haft en fin påsk och grattis på 1-års dagen!
KRam