onsdag 7 januari 2009

Trettondagshelgen...

... är nu över. Barnen hade skoldag årets första skoldag igår på trettondagsafton, jag hade ännu en semesterdag att ta ut. Jag var i rejält upplösningstillstånd efter att äntligen fått iväg de skrikande och bråkande ungarna, körde lite senare på förmiddagen iväg på planerad shopping till grannstaden i norr men var inte på bra shoppinghumör pga mitt humör och den syn som mötte mig i speglarna i omklädningsrummet... Då jag äntligen hittade ett par jeans som jag ville ha så fanns förstås alla andra storlekar utom min :( Nå det blev ditt och datt i påsarna i alla fall. Efter hemkomst och matlagning skulle jag försöka förbättra mitt dåliga humör genom ett varmt och skönt bad. Jaha, förstås var varmvattnet slut, grrrrrrr.... Drog filten över mig på tv-soffan och hölls där resten av kvällen. Kollade bl.a. in Djävulen bär Prada på dvd tillsammans med Pappan och Dottern.

Varmvattnet krånglade ännu på morgonen, det blev inget bad nu heller utan fick nöja mig med snabbdusch. Pysslade med ett och annat på hemmafronten, spelade barn-geni och lite Wii-Sport med Sonen, åt, gick ut på en timmes promenad med Sonen och Jakky. Sonen på bra humör under promenaden och vi småpratade om allt möjligt. Pappan och jag kollade på Love Actually medan Sonen spelade Wii och DS och Dottern höll på med storstädning i sitt rum. Slöade sen ännu resten av kvällen framför tv:n. I morgon är det back to reality, jobbet kallar efter långledigheten. Har tack och lov lyckats ta det ganska så lugnt efter jobbandet och kalasandet i mellandagarna och festandet i nyårshelgen, ända minuset är väl att jag varit så slö att jag inte kommit mig ut i friska luften så mycket som jag hade tänkt mig. Men från och med i morgon ska jag skärpa mig med såväl matvanorna som motionerandet, vill inte ens stiga på vågen just nu...! Ska börja med att sätta nytt batteri i stegmätaren, nu ska här promeneras!!

2 kommentarer:

Marianne sa...

Ja nu är det sista helgdagen på ett tag, även för oss som har firat dubbla nyårsaftnar och dubbla jular! I morgon börjar den riktiga vardagen igen, och jag måste erkänna att jag tycker att det är rät skönt.

Hoppas ni får ordning på varmvattnet, det är så jobbigt när den inte fungerar.

StrandMamman sa...

Måste vara tungt med dubbleringar... tycker det räcker bra med "en uppsättning"!
Ja får se hur det går med varmvattnet, måste följa med lite. Pappan frågade upp lite idag och fick varierande svar. Det kan vara ett elektriskt fel, eller ett rör kan ha gått sönder inne i varmvattenberedaren... inte bra i så fall!!