fredag 30 januari 2009

Fredagstema: Månadens fynd

Jag bara råkade sticka mig in i skoaffären, helt oplanerat, då jag gick förbi på gågatan. Och där - rakt fram, mitt framför mina ögon - hängde de i ställningen och ropade åt mig: "Köp oss! Köp oss! Du får oss för halva priset - sååååå billigt, bara 25 €!!!" Som i trans gick jag fram till dem, suckade längtande, vände tvekande på den ena och kollade in storleken: Ja! 39! Som nästan aldrig brukar finnas på rea, det är ju en så vanlig storlek och tar alltid slut genast. Drog av mig min svarta vinterstövel, kavlade upp byxbenet och drog på mig den bruna läckerheten, drog upp dragkedjan.... och den gick fast!! Vilket inte alltid är fallet för mig då det gäller höga stövlar, har lite för kraftigt underben. Sååååå snygg..... och sååååå billig, vilket fynd..... mmmmmmm. Hade en lång och väldigt intensiv diskussion med mig själv under tiden jag gick omkring lite, kollade i spegeln, vred och vände...... "När ska du använda dem, du som nästan aldrig använder kjol??" "Ja men nu kan jag ju börja ha kjol, om jag har snygga stövlar..." "Men du har ingen kjol som matchar i färgen, den enda du har just nu är svartochvitmönstrad??" "Kanske de passar ihop... eller så kanske jag kan köpa en lämplig...." "Men nästan allt annat du använder för tillfället är svart, både kläder och axelväska??" "Hmmm... kanske jag borde köpa en ny snygg väska då? Den svarta jag använder nu är ju faktiskt hopplös, spännet bara fastnar i kappan och drar upp trådar..." Så där höll det på en god stund. Slutresultatet?? En lycklig ägare till ett par såååååå snygga - och billiga!!! - bruna stövlar!!! Nu borde jag bara hitta en matchande kjol..... och en överdel som passar till.... och en väska..... :)))

Och i och med detta avslutar jag mitt värdskap för fredagstemat och ger över till Fritt ur hjärtat (i min lista heter hon Simone!), som kommer att ge oss fredagsbloggare februari månads utmaningar! Om någon ny vill komma med så säg bara till, så lägger jag upp er i listan i högerkolumnen!

21 kommentarer:

Anonym sa...

Dom var snygga!! Och så mörkbruna som de är passar de nog bra till svart också, fast då absolut med en väska i samma stil... P förstår sig inte alls på att en kvinna BEHÖVER flera olika slags väskor och tycker att vi drunknar i väskor redan som det är.

A-M

Mia sa...

Åh vilka snygga stövlar, ett riktigt fynd! Jag önskar jag kunde ha, eller känna mig bekväm i så höga klackar. Men med mina 177 cm så känns det som om jag slår huvudet i taket då. Ha en bra helg!

Anonym sa...

Vilka underbara stövlar. Alltså, inga som helst problem om du inte hittar nåt som passar till, för jag har bruna kläder och accessoarer och dessutom har vi ju samma storlek på fötterna. Och så har jag ju snart födelsedag oxå :)

Syster Skofreak

Marianne sa...

Grattis till stövlarna, urläckra! Svart och brunt kan vara snyggt ihop. Och du kan väl ha dem till långbyxor också?

Hihi, jag känner igen den där diskussionen du hade med dig själv. Det slutar alltid med att man övertalar sig själv hur nödvändigt det är : )

Anonym sa...

SNYGGA!

Grekland nu sa...

Jättefräsiga! Beundrar såna klackar på andra, men vågar inte själv gå med dem, tycker att jag vinglar och har mej. Ibland måste man ge efter för sin fyndlusta!

Annika sa...

SKITSNYGGA!!! ETT par RIKTIGA Annika stövlar. SAMMA skonummer har vi oxå! (vi är ju lika :-) )
DOM hade jag helt klart också köpt!
GRATTIS till ditt fynd!!

Anonym sa...

Jo, nångång så fynd även jag men inte denna månaden ;-)

Fritt ur hjärtat sa...

Oj Oj OJ så snygga! TUR att du inte gick utan dem!
Tack för en rolig månad med tema som utmanat!
Nu har jag gnuggat geniknölarna:-)

Victoria sa...

Blir man inte precis HUR GLAD SOM HELST när man hittar ett sånt fynd!? Det kan man leva på länge.
Tack för dina intressanta och kluriga fredagsteman!

Kram//Vic

Anna, Fair and True sa...

Snygga! Nu ska jag kolla in vad Simone har valt för ämnen då!

Taina sa...

Urläckra! Att ha diskussion med sig själv inför ett köp är ju ett måste för då får man de bästa svaren;)
Se, du köpte ju stövlarna och sedan är det bara att fortsätta att fynda, dvs hitta kjolen, topen osv. Passa på nu när din speaking partner är på det här sättet.
Ha en skön helg och STORT grattis till stövlarna.

Jemayá sa...

Du kom till helt rätt slutsats, de där ursnygga stövlarna var helt rätt!!

Anne sa...

Jättesnygga, verkligen superläckra.
Men visst är det så typiskt det där, att när man hittar nåt som kan slår till med och är så nöjd med. Då kommer man plötsligt på att för att de här riktigt ska komma till sin rätt så borde jag ju ha en ny väska, en ny kjol, en ny... Ja, du vet! Precis som du själv skrev. Märkligt det där.

photobyjennie sa...

Cooola stövlar! Det var ett riktigt fynd tycker jag!

Tack för en rolig månad med både lätta och ibland svåra teman!!

StrandMamman sa...

A-M: Prövade dem tillsammans med svart igår kväll, och jo, det behövs nog en brun väska - kanske jag sparar den shoppingen till London om några veckor :) Men det är ju absolut klart att man behöver en hel massa olika väskor, men det tycks varken P eller O förstå sig på... en manligt fenomen. Nästa veckas fredagstema är för övrigt Väskor!!

Mia: Ja det känns säkert obekvämt för dig att höja dig utöver dina fina 177 cm. Själv är jag 170 (eller 171, som jag till min stora förvåning fick höra på en hälsogranskning förra våren!)

Syrran S: Jasså, jag trodde att du varken skulle ha julklappar eller födelsedagspresenter längre... ;) Sorry nyt vaan, men testade dem i går kväll och de passar utmärkt bra på mig!

Marianne: Jo de passar nog med svart också. Och med långbyxor, men då syns ju inte de snygga skaften. Visst är det bra att man har en sån diskussionspartner, men lyckas ju för det mesta få sista ordet!

Maisoui: Tack! Jag har dig på min fredagsbloggarlista ännu de närmaste dagarna innan jag låter dig pausa, för jag tyckte du hade ett så fint inlägg!

Grekland nu: Övning ger färdighet :)

Annika: Jag visste att du skulle tycka så :)) Tack!

Nilla: Bättre lycka med fyndandet en annan gång!

Fritt ur hjärtat: Tack! Jag har satt in dina teman i min lista, det första känns ju väldigt aktuellt för min del :)) Ser fram emot februari!

Victoria: Ja man känner sig väldigt nöjd :) Ha det bra!

Anna: Simone har hittat på riktigt bra teman tycker jag, roligt med nya utmaningar!

Taina: Tack, och välkommen hit!

Jemayá: Tack, nu ska jag bara se till att börja använda dem... :)

Anne: Så där är det i dagens konsumtionssamhälle... och då saker är billiga så tar man sig inte så värst lång betänketid utan slår till. Ibland visar det ju sig att impulsköpet var helt galet och det man köpte blir oanvänt. Då borde man ha förstånd att snabbt göra sig av med det (ge bort eller sälja på loppis?!) och inte låta det ligga och ta plats i skåpet.

Jennie: Tack ska du ha! Kram!

Saltistjejen sa...

De var verkligen ursnygga! Jag tycker det är supersnyggt med hlga stlvlar men har likom du svårt att hitta modeller som passar. Jag har alldeles för kraftiga vader....
Sedan kan jag inte gå med klackar. Får ont i fötterna och blir gnällig och grinig. MEN det är väldigt snyggt på alla er som KAN gå med klack!
Jag tycket det var bra att du köpte dem också. För när man sett något sådant där speciellt ångrar man sig såååå om man inte slår till.
Kram!!!

StrandMamman sa...

Saltistjejen: Mina vader har irriterat mig många gånger så jag vet vad du menar... Jag gillar klack-skor, så det är inget problem. Alltid kul med snygga skor!! Kram!

Lia sa...

Såå superläckra stövlar! Jag är en riktig skoälskare och hela ditt resonemang om att finna ny top/kjol/jacka/väska eller tom karl (hihi) för att matcha dina stölar är bara helt RÄTT! Så måste en tjej få tänka då och då ;-) Kram

StrandMamman sa...

Lia: Just det ;) Kram!

Anonym sa...

Nu inhandlar du ett par snygga morka tajta jeans o trycker in dem i stovlarna o sa kan jag lova att din gubbe GER dej pengar till en ny vaska for han blir sa yr av alla hormoner som forslar igenom honom :). Jag kan visa dej var du kan spendera dem i London...

Londonmamman