måndag 17 maj 2010

Varmaste landet!

Så underbart att för tillfället bo i det varmaste landet i Europa!! Vilka härliga "högsommardagar" i ljuvligt skir ljusgrön vårgrönska vi har haft sedan mitten av förra veckan, temperaturen kring +27-28 grader, njuuuuuter!!!

Händelser i korthet:

- Har så smått börja göra i ordning för "den riktiga" sommaren ute på villan (=sommarstugan). Dottern har inlett badsäsongen, liksom StrandHunden som nog inte alls skulle ha velat åka hem tillbaka, det var ju så härligt att få rusa fritt omkring och lägga sig platt i vattnet för att dricka...

- Jag har gått från att ha varit "stränga morsan" till att bli en "softismamma" (ålderstecken????)- nu har vi skaffat åt barnen det jag svurit på att vi aldrig skulle köpa: en 4 meters studsmatta (trampolin) är nu uppmonterad bakom villabastun...

- Sonen hade pyjamasparty för några killkompisar fredag->lördag. Fullt ös så gott som hela tiden, sovtid på natten endast kl. 01-5:30... Olyckan var framme en knapp timme innan pojkarna skulle hem på lördagen; i den vilda leken föll Sonen bakåt på golvet och tog emot sig med ena armen och det tog väldigt ont. På eftermiddagen for jag med honom till hälsovårdscentralen där ett par sköterskor tittade på armen och tolkade smärtan som en muskelsträckning. Då den inte gett med sig ringde jag i morse och fick läkartid idag kl. 12.50. Satt med honom i ett varmt och fyllt väntrum i 3,5 timmar (!!!) innan vi fick gå in till läkaren, som genast konstaterade att det nog är ett armbrott, men att röntgenavdelningen hunnit stänga för dagen, så vi får återkomma för röntgen i morgon bitti och sen blir det gips i ett par veckor... håhå jaja. Fick mig att minnas då han som drygt 1-åring steg upp i sin stol i köket och föll i golvet då jag för en kort stund var i rummet bredvid, och jag inte fattade förrän dagen efter att hans arm var skadad, också då var det en armfraktur...

- Systerdottern M flyttade in hos oss idag för ett par dagar framöver, hon har inlärning i arbete på schemat och jobbar på ett café här i centrum. Jakky och jag tog henne på en timmes kvällspromenad strax före kl. 21, helt fantastiskt att det ännu var +25 grader och vi gick iklädda shorts och linne!

Blir inga bilder i det här inlägget, känner att det blir dags att ta kvällsboken i hand och läsa några sidor innan John Blund slänger ut sin godnattsand :)

Inga kommentarer: