onsdag 19 maj 2010

Äntligen!

Äntligen, det här har jag väntat på hela långa kalla vintern! tänkte StrandHunden!



Äntligen gav hon med sig och vi fick en studsmatta! tänkte Sonen och Dottern!



I morse röntgades så Sonens arm. Vi fick sen genast gå in till läkaren, som kände på armen och handleden och kollade på bilderna i datorn, varefter han konstaterade att svullnaden beror på en liten blödning och inflammation och att bilderna ser helt bra ut, inget armbrott, vi kan lugnt fara därifrån! Hoppsan, jag såg direkt på Sonens min att det var fel svar... och mycket riktigt, så fort vi kom kom utanför ytterdörren så bröt stora hysteriska gråt-, skrik- och markstampningsanfallet ut, och det satt i under de följande 50 minuterna, innan jag följde honom in i skolan och jag tillsammans med hans lärare fick honom att inse att det var tur att han inte behövde gipsas. Han skulle alltså ha velat ha armen i gips!

Idag fick Dottern sina första glasögon! Riktigt snygga läsglasögon (dessutom två par, de hade erbjudande 2 till priset för 1) och hon passar jättebra i dem, men är lite spänd på vad kompisarna ska säga i skolan i morgon.

Systerdotter M sover här ännu i natt, men lämnar oss i morgon. Hon har mycket att förbereda på hemmaplan, inför examensfesten i slutet av nästa vecka. Fick se henne pröva sin kombistudentmössa idag, det såg jättebra ut!

Pappan i sin tur packar en väska för att i morgon ge sig iväg på en Tysklandsresa i anslutning till hans kommunala politikeruppdrag. Sophantering och kompostering står på programmet...

2 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Vad fin han är, hunden alltså!
Haha, kan tänka mig att sonen ville ha gips! De vill ju alla barn! Om man ändå har ont liksom... :)

Annika sa...

Härliga bilder!!
OCh roligt barn, han VILLE alltså gipsas.
Kids will be kids will be kids...
Kram!!