fredag 30 april 2010

Fredagstema: Gud såå pinsamt...

Gud såå pinsamt att jag inte lyckas få ihop ett Show and Tell inlägg den här fredagen... Sorry Taina! Nästa månad lär det ska vara Bejla som kommer att ta hand om temat. Jag sätter upp rubrikerna i högerspalten när jag får reda på dem.

Chefen har hittat på att vi ska börja vårt ledningsgruppsmöte redan 7:30 i morgon bitti (normalt kommer jag till jobbet kl. 9 på morgnarna), så det blir en tidig uppstigning och kvartersronda med Jakky, så får Pappan ta hand om ungarna och se till att de stiger upp, äter frukost och kommer sig iväg till 9.

Det är ju valborgsmässoafton i morgon, och vi ska ha tre familjer som matgäster hemma hos oss på kvällen. Vädret är långt ifrån vårskönt, iskyligt och småregnigt, usch usch usch. Och på lördag är vi inne i maj månad, DET känns helt märkligt! Vi planerar att hålla oss till vår tradition att fira 1 maj invid Brostugan i Nkby kl. 10, men vete katten om det blir nån årets första lösglass i år, det ska nog vara betydligt varmare då än vad det är just nu... Kören har ju sen sin traditionsenliga konsert på kvällen, så eftermiddagen går åt till övning med kompgrupp och gästande körer. Min hosta har gjort sig lite påmind igen, men inte värre än att det går bra att sjunga.

Dottern har historieprov i skolan i morgon, och här springer hon ännu omkring vaken, kl. 0:30... få se hurudan natt det här ska bli.

Ha en trevlig valborgshelg allesammans!

5 kommentarer:

Taina sa...

Hahahaha! Där fick du till det ;)

Ja ibland har de MAKT de där cheferna. Min bror är ju en sådan som planerar in mötet mycket tidigt på morgnarna när alla sagt att då kan jag inte och då går det absolut inte osv.

Trevlig Valborg!!!


KRAMAR!!

Annika sa...

Hihi...
Nä, man får leta i minnebanken ett tag innan man hittar ngt som passar. det mesta har man ju förträngt...
Underbart med manskörerna.
Lyssnade på Radio Vega igår över min iphone. Liv i luren, lite småkul...
OCh där var en av sångerna "o hur häligt majsol ler".
Jag var tvungen att bara sätta mig ner och lyssna (jag rensade ogräs).
Kram och ha en fin valborg!!

sunflake sa...

Glada vappen o trevlig helg :) kram annica

Grekland nu sa...

Hihi, vi började inläggen på nästan samma sätt...Hade själv svårt att komma på nåt (har väl förträngt allt pinsamt kan jag tro), men börjar man fundera så dyker pinsamheterna upp i dagen. Trevli söndag!

Anna, Fair and True sa...

Vad fyndig du var där i början! :)