söndag 11 april 2010

Weekend med Beto och syrran

Oj oj vilket trevligt veckoslut jag har haft!!

Igår förmiddag körde jag och syster S med min bil till Tammerfors (300 km härifrån). Förväntningarna på Zumba Master Class med Beto Perez, dvs han som har hittat på zumban, var höga hos alla oss närmare 1000 pers (varav högst 10 av manligt kön!) som blev insläppta 2 timmar före eventet skulle börja.


Och nog fick vi sen valuta för pengarna och svetten yrde under de närmare 2 timmar som vi fick hålla igång under ledning av Beto.



Såååå coool att se honom LIVE, efter alla pass med honom på dvd!! Och jooo, vet att ni undrar: vi fick nog se hans 6-pack, flere gånger :)) Bildbevis ser ni t.ex. på den här bloggen. Syster S, som är största zumbafreaket med flere träningspass i veckan, blev dessutom hur lycklig som helst över att han, då han kom ner på golvet i salen och gick runt bland deltagarna, ställde sig och zumbade tillsammans med henne!!

Jag är inte alltid så blyg av mig så då han kom ner från scenen då passet var slut lyckades jag få min hand på hans arm och berätta för honom att jag har två barn från Colombia (därifrån han alltså kommer), och att min son kommer att bli väldigt glad över att zumba snart kommer också på Nintendo Wii (vilket han berättade för oss från scenen), och fick "Nice!" som svar av honom :) I samband med fotografering utanför berättade jag också för honom att jag varit i Colombia två gånger och tycker att det är ett vackert land, vilket han tackade för :)

Bettina var på plats och gjorde filminslag för FST5, så håll upp ögonen för hennes kommande tv-program så får ni se filmat material! Tills dess får ni kolla in de här bilderna (och nej, vi är inte med i tv-inslaget, såvitt vi vet):

Beto med colombiansk fan-club (men han var upptagen med att sms:a...)



Efter eventet var det fotografering utomhus, här är han med några för mig okända tjejer...



... och här med ett par systrar från Jbst/Nkby!



Vill någon veta mer om Beto och om hur det gick till när zumban "föddes"så kan ni läsa t.ex. här och här.

Efter zumban sökte vi oss till hotellet. Slappade en liten stund på vår inglasade balkong och njöt av utsikten över forsarna i den vacka staden Tammerfors.

Syster S slappar, skööönt!



Vi hade egen bastu på rummet, och kunde njuta av ett skönt bad där innan vi sökte oss ut för att äta.

Syster S spanar



Syrran hade bokat bord i närheten, på The Grill, där maten kolbäddsgrillas på Weber-grillar, och åååååhh så god mat vi fick.... mmmmmm!!! Rekommenderar restaurangen till alla matnjutare!

Jag tog mod till mig och prövade för första gången i mitt liv att äta sniglar! Smakade ungefär som musslor, helt ok!

Förrätten = Ostgratinerade sniglar i vitlöks-persiljesmör, med grillad bruschetta



Varmrätten = grillad oxytterfilé, spett med grillade tigerräkor, ananassalsa, ugnspotatis med chilifärskostfyllning



Desserten = Mangopannacotta med mjölkchokladmousse



Efter en sån dag, och en sån måltid, orkade vi inte med mer den dagen utan det blev natti natti genast vi kom tillbaka till hotellet...

Efter frukost (jo, vi fick nog ner mera mat!) tog vi en fönstershoppingronda i centrum innan vi startade färden hemåt, glada och nöjda med vår systraweekend, den första under vår 44 år gemensamma levnadstid!!

Under resan kunde vi konstatera att det bara är här vid kustremsan som snön ännu ligger kvar på gårdsplaner och åkrar. Snösmältningen har gått undan på andra håll, och såväl Ilmajoki som Lappo å har svämmat över sina breddar på några ställen, åkrarna såg ut som stora insjöar. Väl här hemma kollade jag in vårtecknen i den egna trädgården, och här är vad jag hittade.

Livet återvänder:







I trädgården fanns även en som gillade snö och svalka, och en som föredrog sol och värme:



Till sist så kan ni klura på den här bilden! :))

3 kommentarer:

Outi sa...

Upea päivä Beton kanssa. :)

Ihana tuo lentävä kissa. Oma Ainani lentää täällä kissablogini puolella. ;) http://www.kissanpaivia.com/blog/?p=4469

Taina sa...

Men OJ vad avundsjuk jag är !!! Jag hade också velat vara med. Ibland kan dock sådana här convent bli lite trånga och bökiga, men Zumba blir nästan roligare ju fler man är! Ni verkar i alla fall ha hållit igång. Kul!

Kram

Anna, Fair and True sa...

Jag tänkte på Taina, "oj vad avis hon ska vara!"! ;)

Cool sist bild, där fick jag allt klura lite, men tror katten är på ett verandatak eller liknande?!