lördag 24 april 2010

Vem vänder vindarna...

Efter en dag med bara någon enstaka plusgrad och en isande kall vind (som förstörde scouternas torghappening, mycket få kaffe- och plättätare syntes till) blev kvällen lugn, vacker och varmare. Under min långa kvällspromenad med Jakky tänkte jag på det här hur annorlunda vädret var från tidigare idag, och plötsligt dök en av mina favoritsånger upp, en som jag varken hört eller tänkt på under många många år. Hemma igen plockade jag upp laptopen på köksbordet, hällde upp ett glas vitt sydfrikanskt i vinglaset, startade Spotify och Youtube och lyssnade, blundade, njöt....



Och ett "bonusnummer":

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Å det var länge sedan jag lysnade på Eva Dahlgren. Tack för återuppväckta minnen! :-)
Kram!

Petchie75 sa...

Ah, jag ALSKAR Eva Dahlgren och speciellt Vem tander stjarnorna som ar en av mina favoritsanger nagonsin. Den har jag pa min iPod och lyssnar ofta pa.

StrandMamman sa...

Saltis: Det var länge sen för mig också, roligt när man återupptäcker "gamla godingar" :) Kram!

Petra: Jag har ingen iPod och lyssnar faktiskt inte så ofta på musik, annat än då jag sitter i bilen. Men försöker numera då och då söka upp gamla favoriter på nätet. Och Eva är braaaa!!

Anna, Fair and True sa...

De är fina!