fredag 9 april 2010

Fredagstema: Naglar

Oj oj Taina, det var nog inte mina naglar du tänkte på när du lade upp temat för denna veckas Show and Tell....

Jag får ju nu då så lov att bekänna att jag ända sedan barnsben är nagelbitare. Lite bättre har det nog ändå blivit allteftersom jag vuxit upp, jag tuggar inte längre ner de stackars nagelstumparna så att det knappt syns att det finns nåt där på fingerspetsarna, och ibland lyckas jag odla riktigt långa fina naglar, lackade och snygga. MEN: det slår inte fel - så fort en av de fina naglarna bryts av, eller får ett litet hack (det räcker med en pyttepytteliten splita) så börjar de övriga fingrarna genast känna, klämma, småriva i den olycksaliga nageln som blir tvungen att försöka hålla undan för de klåfingriga (!) bestarna och vart tar den då vägen? Jo den söker skydd men så osmart som mitt finger är så tror det att det skyddet hittas i min mun, som tackar och tar emot... och har en nagel råkat ut för olycka så är det säkert som den att de övriga inte har nån chans, nej nej nej, det är tack och godnatt och där står jag sen med tio mycket korta naglar... suck suck.

Så Taina, när du kom upp med temat fick jag för mig att jag ska testa lösnaglar. Köpte den här förpackningen och tänkte att jag skulle få såååå fina bilder på partysnofsiga naglar. Men då jag sen öppnade förpackningen och läste bruksanvisningen och såg varningarna för det starka limmet så besinnade jag mig och förpackningen åkte långt in i skåpet. Och drömmen får förbli en dröm (hur får man för övrigt såna naglar att funka med datorskrivandet???). Vill någon ha förpackningen så hojta till!



Min ofullständiga och föråldrade förteckning över deltagarna i fredagstemat finns i min högerspalt, på Tainas sida hittar ni en annan och förhoppningsvis bättre version.

I morgon är det dagen med stort Z!!! Syrran S (zuperzumbafreaket) och jag sätter oss i bilen på morgonen och kör några hundra kilometer till Tammerfors, där vi har "stämt träff" med Mr Zumba himself! 1½ timme Master Class Zumba Live med BEEEEEETO!!! väntar oss och omkring 1000 övriga på eftermiddagen, oj oj oj! Min kondition är usel, så inte vet jag hur jag ska orka, men det är inte det som är huvudsaken utan själva grejen och stämningen. Efteråt checkar vi in på hotell, där vi har bokat ett rum med egen bastu. Efter bad och eftersnack blir det sen god matbit och hotellövernattning. Återkommer med rapport efter att vi kommit hem på söndag eftermiddag!

4 kommentarer:

Petchie75 sa...

Det var nog bra att du inte testade lösnaglarna! Jag såg något konsumentprogram för några år sedan om folk (kvinnor) som fått sina naglar totalt förstörda av limmet på billiga lösnaglar. HU! Jag biter inte på naglarna, men river istället på sidorna av naglarna, mina tummar är alltid sönderrivna när jag är nervös, har haft tråkigt eller är stressad... som just NU! (flytt, en vecka hos svärmor i Spanien m.m)
Trevlig helg!

Taina sa...

Hahahaha, det här temat har fått många att bekänna färg, dvs alla nagelbitare och rivare har klivit fram i dagsljus. Det är inte många av fredagsbloggarna som odlar och donar med sina naglar. Jag som trodde jag var ensam! Skönt att känna sig normal för en gång skull.

Men vad roligt att få åka på en sådan här zumbahelg då!!! Gud så avundsjuk jag blev nu då! Njuuut och kööööööör hårt!

Kramar!!

Anonym sa...

Jag biter också om jag får en flisa och inte har fil eller nagelsax till hands...

Anna, Fair and True sa...

Just så där är jag också! Kan spara fina naglar men så fort någon går av eller lacket börjar flagna så är man där och gnager lite!