onsdag 5 november 2008

Presidentval

Kvällen har varit fylld av tv-program om presidentvalet i USA, som avgörs nu i natt. Bilder och reportage har bl.a. visats från Annikas Reston i delstaten Virginia, som kan komma att spela en avgörande roll. De första vallokalerna stänger just nu, och då vi stiger upp i morgon bitti får vi veta om den nästa presidenten heter Barack Obama eller John McCain. Ett spännande val är det och amerikanerna tycks vara flitiga och ivriga med att gå till valurnorna. Hoppas att det inte blir ett likadant schabbel med rösträkningen som det blev förra gången.
Håller tummarna för Obama!

Tidigare ikväll var jag och Jemaya på sista fotokurskvällen. Det blev mycket om ljusmätning, och jag hängde nog inte riktigt med fullt ut. Det blir att öva och pröva sig fram. Kanske jag kunde önska mig någon lämplig bok i julklapp??

Flickan som brukar komma hem till oss som barnvakt på tisdagkvällarna meddelade ikväll att hon inte kan komma under vårterminen :(( Tips på lämplig barnvakt mottages med tacksamhet!

2 kommentarer:

Annika sa...

Urspännande HAR det varit!! OCH blir det. Jag är så glad att dety är över nu!
Och så glad över resultatet.
jag har precis kollat Korrespondenterna över svt.se...
SÅ kul!! dom var på den lokala gymnasiekolan. Tyvär kände jag inte igen en kotte, men det är roligt ändå att dom just for hit!!

StrandMamman sa...

Du har haft förmånen att på plats få vara med om nåt jättespeciellt, det kommer att vara ett minne för livet både för er vuxna och för Karolina. Nu återstår det riktiga arbetet för president Obama, hoppas att det inte blir allt för många tuffa motgångar redan i början utan att han kommer bra igång och får folket (och världen) med sig.