söndag 2 november 2008

Månadsskifte

Inför veckoslutet slog vädret om, oktober avslutades med snöslask, och det var en både blöt och smutsig hund som kom in från kvällspromenaden på fredag kväll - han hade mött sin bror och de hade rullat runt i diket...! Tusse kikade på från behörigt avstånd.



Morgnarna har varit isiga, och det har blivit dags att byta till vinterdäck.



Min nya bil, som jag fick veckan före höstlovsresan, fick sina däck bytta för några dagar sedan. Pappan tog min bil på torsdag morgon för att ordna med däcksbytet på förmiddagen. Jag fick ta hans bil, han åkte iväg före mig med kommentaren "det är inte så mycket bränsle kvar i den, men du färdas ju inte mycket omkring idag". Gissa hur det gick då jag skulle iväg... släppte ner bilen nerför garageuppfarten, ner mot gatan, samtidigt som jag skulle starta den. Döfött! Helt noll! Och där stod jag och bilen nästan tvärs över gatan, mitt i morgonens rusningstrafik, med bilar som kom från alla håll... Hur jag än försökte totalvägrade den att starta. Bilarna slapp just och just förbi mellan diket och bilens bakända. Pinsamt, pinsamt... Det vara bara att ringa upp Pappan och fräsande beordra honom att omedelbart komma tillbaka hem och ta hand om sin bil.

Så här ser min Kia Cee´d ut:


November månad inleddes med lite snö på marken, en förvarning om att vi snart har vintern här...


Ingången till vårt hus pryds av den lönnkrans som min mamma har gjort, och ett bordsarrangemang som jag köpte vid trädgårdscentret på lördag eftermiddag.



Höstens sista ros...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och var fick frun däcken så smidigt bytta då....? Undrar han som inte jobbar så mycket.

StrandMamman sa...

Menar du att jag borde hålla reda på såna saker också, jag som har alldeles tillräckligt att tänka på??? Antar att det var nån hjälpsam Risöhällsbo i farten :))) Tack tack tack! Du e nog bra :)