fredag 14 november 2008

8 år!

Det blir en så pass intensiv dag idag att jag troligen inte hinner sätta upp något inlägg för fredagstemat "Fönster" ännu idag, men kika gärna in under veckoslutet så får ni se om jag hängt med!

Dagens stora händelse är att vi firar Sonens 8-årsdag! Uppsjungning, bakelser och så förstås de hett efterlängade PAKETEN blir det om en liten stund. Och paketen kommer naturligtvis före bakelserna, annars är det en viss herreman som tappar nerverna har jag på känn... Tre paket ligger gömda och väntar, och jag vet med säkerhet att alla tre kommer att mottas med stor glädje, men allra gladast lär han nog bli över det sista....

Morgonen fortsätter med att jag blivit kallad till planenlig hälsokontroll vid arbetsplatshälsovården. Har fått fylla i ett par frågeformulär på förhand. Hade mycket stora svårigheter att få ner nåt svar på frågan "Vilka goda matvanor har du", medan det gick hur lätt som helst att fylla raden efter frågan "Vilka dåliga matvanor har du"!!! Borde nästan ha haft en extra rad till mitt förfogande...

Efter några möten och budgetberedningsarbete håller jag på eftermiddagen en presskonferens där vi tillsammans med reklambyrån offentliggör vår nya logo, som tas i bruk vid årsskiftet då organisationsförändringen som vi jobbat så intensivt med hela hösten ska träda i kraft. Den stora allmänheten kan också komma och se på den i vår monter på Köpmannamässan under lördag-söndag. Montern började byggas idag, och jag måste under eftermiddagen i morgon också hinna se till att allt som vi planerat finns på plats och fungerar. Sen hem och förbereda kvällens kompiskalas - kommer att ha 14 mer/mindre livliga ungar här i två timmars tid, tjohoo! Nåja, det är ju faktiskt hela sex ungar färre än i fjol, och den här gången är det heller inte enbart pojkar utan Sonen har bjudit in två flickor från klassen också....! Jag har planerat en skattjakt utomhus för gänget, så lite andrum borde jag hinna få under tiden de är ute och söker efter en gömd guldskatt :)

Återkommer ikväll eller imorgon med rapport från dagens händelser!

6 kommentarer:

Jemayá sa...

Grattis till sonen från oss också! Svälj, snart får man då börja planera program för kalas....inte var det ju så förr, kommer inte ens ihåg att jag skulle ha haft kalas alls!

Annika sa...

Grattis till din son!
Låter som om du får fullt upp precis hela dagen idag!!!

Anonym sa...

Hoppas att paketen blev uppskattade! Det där med hälsoundersökningar .... räcker det att man äter mat i stället för godis, som bra matvanor? Tycker jag borde räcka!

StrandMamman sa...

Jemayá: Nej inte kommer jag ihåg att man förr planerade mycket program på förhand på kalasen, under festens gång hittade man på nåt som alla (eller de flesta) var överens om att man skulle leka. EN sak som är bra med dagens kalas är i alla fall att de blivit tidsbegränsade, i inbjudan står klockslag från-till, vanligen 2 timmar.

Annika: jo det var nog rätt fullt upp... skönt att det är ett år tills han har nästa kalas i alla fall :))

Lena: Jo det borde absolut räcka :) Välkommen hit till min sida!

Anonym sa...

Jo jag vet ju att du inte ater kokade morotter, men lite frukt knaprar du val i dej ibland? i choko om inget annat.. ;) och du lagar otroligt god mat...

StrandMamman sa...

Jag har faktiskt blivit lite förståndigare (äldre??) gällande det där med kokta morötter... men länge tog det! Och kokt kål gillar jag INTE!!