söndag 9 november 2008

Lördag kväll/natt

- Var med Dottern på bio och såg High School Musical 3. Smällde i mig popcorn och en platta Fsazer Blå... Filmen var gullig med söta ungdomar och sång & dans. Jag tänkte tillbaka på vad jag såg på i tonåren, och kom ihåg bl.a. Happy Days (Fonzie...), Beverly Hills 90210 (det är visst en uppföljare på gång nu har jag läst, men orginal är alltid orginal...) och Fame (följde med tv-serien, men hittade inget klipp från den så här får ni i stället en video från filmen som kom 1980, med sång av Irene Cara). Nostalgi!







- Sonen somnade på soffan och Pappan i badkaret
- Medan TV:n framför mig har surrat på med Stjärnor på is, Svensson Svensson, Per Gessle, Michael Douglas & Demi Moore har jag kollat in allas fredagsbloggar och kompletterat min lista över fredagsbloggarna. Har satt in den i högerspalten.

Det var den kvällen, det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nog såg du väl också "Saturday night fever" och "Grease?" Själv kan jag inte ens säga hur många gånger jag såg båda filmerna. Det var nog fyra-fem, skulle jag tro:)

BF