måndag 17 november 2008

Fredagstema: Fönster

Några dagar försenad sätter jag in mitt inlägg på Mariannes i Kairo fredagstema "Fönster".


".... och genom fönstret strömmar in
från skärgårdsnatten sval...."


Med risk för att alla ni läsare med Sverige-anknytning blir nostalgiska och börjar valsa runt i rummet... :)) Obs: texterna som skymtar fram i clippet är inte mina :) Men stanna gärna en liten stund framför datorn och lägg märke till en massa fönster!



Det blev en sån här tema-anknytning här den här gången, för jag hittade bara en enda vettig fönsterbild i mina egna arkiv; en bild från ett besök i den fina gamla stan i Rhodos hösten 2005. Undrar så vad det är som händer innanför fönstret...



Inkommande fredag ska jag försöka vara mer i tid, då är temat Smycken.
Deltagarna i fredagstemat hittar ni som vanligt till höger här på sidan, kolla gärna in deras temainlägg också!

5 kommentarer:

Fritt ur hjärtat sa...

Ett jättefint inlägg på temat!! Inte måste man vara i utlandet för att bli nostalgisk av det heller. Blå hotellet (stora) i Fjällbacka är med! Där firade vi en av alla våra bröloppsdagar/nätter:-)
Härliga bilder, fin musik.

Annika sa...

SÅ fint...Sitter och sjunger med i Sunnanövalsen (som jag älskar så mkt) och tänker på att; just det en herrans massa fönster finns det i den texten. Jättebra tolkning!!!
NU ska jag lyssna och sjunga med igen!!!
Det går en dans på Sunnanö!!

StrandMamman sa...

Fritt ur hjärtat: Nå men då har du säkert jättefina minnen, det var ett skojigt sammanträffande!

Annika: Sjung & le!! :))

Marianne sa...

Vilken fin tolkning! Verkligen ett fönster till Sverige och Norden! Ja, jag har suttit och sjungit med för full hals, gubbsen här ute tror väl inte jag är riktigt klok, för jag sjunger falskt som bara den : D

Hihi, när det sitter en katt så där utanför vårt köksfönster är det bara en enda sak de vill: MAT! De kollar in när jag lagar mat och hoppas att det ska bli några smulor över. De äter torrfodret jag ger dem, men lax och kyckling och sånt ÄR ju godare ...

StrandMamman sa...

Ja men det tänkte jag inte på, att det kanske fanns nåt gott där inne som frestade!