måndag 24 november 2008

Helgens händelser

Ute viner just nu vinterns första snöoväder, det känns riktigt ruggigt. Tog bara en riktigt kort snabbrunda med Jakky ikväll, för att inte blåsa bort.

I fredags hade Dottern för första gången tre tjejkompisar över på pyjamasparty. Det blev pizza, chips, godis, skumbad, film och en massa pladder innan det blev tyst i rummet nångång efter halv ett. Sen sov de nog bra ända till ca halv åtta.

På eftermiddagen tog vi barnen med oss då kören åkte buss till Närpes för att hålla en liten kvällskonsert i kyrkan. Under tiden vi övade tog Pappans kusin A hand om barnen. Ca hundra personer kom och lyssnade på oss, vilket var trevligt. På hemvägen fick vi på ett ställe stanna då en trafikolycka, en krock hade skett strax innan. Det var en massa blålampor som blinkade och flere ambulanser kom till platsen, men enligt de uppgifter som idag fanns på tidningens nätupplaga blev det inga allvarliga personskador. Lite otäckt känns det ändå alltid då man ser att det hänt nåt, och glad får man vara så länge det inte händer en själv.

Jag hade en riktigt lång sovmorgon idag, sov nästan nio timmars natt vilket är jätteovanligt. På eftermiddagen var jag med barnen på den traditionella barnfesten - den firade i år 85 år! Dottern sjöng riktigt bra i kören, och Sonen hittade fyra av sina klasskompisar som han försvann med...

Dags att krypa i säng under det varma täcket!

2 kommentarer:

Annika sa...

SÅ kul att ni var i Närpes!!! Kul att det kom så pass många o lyssnade.
Visst är Närpes Kyrka vacker!
GULP s¨läskigt med älgolyckan...Min FASA!!

Låter som en bra helg, inkusive pyjamaspartyt :-)

StrandMamman sa...

Jag stod nog och försökte speja om någon av tanterna kunde tänkas vara din mormor :)) Jo kyrkan är gammal och fin. Vi har sjungit där en gång förr, för 6-7 år sedan.

Trafikolyckan var ingen älgolycka, utan en bil skulle göra en omkörning men fick ett möte och hann inte tillbaka i sin fil. Jag har besparats från svåra olyckor som tur är (frånsett då jag som 3-4-åring var med i familjens bil som voltade, min 3 år yngre syster flög ut genom bakfönstret). Men man kan ju aldrig veta vem man möter i trafiken, hur försiktigt man än själv kör...