torsdag 4 december 2008

Tillbakablick

Tanken var att jag förra söndagen skulle sätta in några lillajul-bilder, men vet inte riktigt själv vad det var som gjorde att jag missade mig med den saken. Antagligen min pressade jobbsituation, som tack och lov lättade en aning igår då den senaste månadens intensiva arbete med att åstadkomma ett budgetförslag för vår nya organisationsmodell som ännu in i det sista förändrades och där alla bitar inte ännu heller är lagda till 100 %, och att formulera och skriva ihop en förvaltningsstadga för den nya (oklara) organisationen, kulminerade i vårt styrelsemöte där både budgeten och stadgan godkändes. Återstår ännu fullmäktiges godkännande om två veckor, men det känns som en helt annan sak, tror inte att det blir några stora förändringar där, om alls några över huvud taget.

Trots att det är nästan en vecka sedan lilla jul sätter jag ändå ut några bilder.



Lillajulgran ska de´va´, sa Sonen bestämt då jag försökte komma undan det hänvisande till Jakky och att det skulle kunna hända både ett och annat då han är ensam hemma dagtid. Veckan har visat att granen fått vara helt i fred, inte en enda boll längs golvet eller lukt av att någon har lyft på benet och "vattnat granen"... Däremot ska man se till att inte lämna fram handskar på bänken i hallen (eller längs golven...) eller några papper på soffbordet - gör man så, ja då finns bara söndertuggade rester kvar då man kommer hem!



De första jultårtorna och den första glöggen smakar alltid bäst.



Sonen och Pappan jobbade hårt några dagar med Sonens födelsedagspresent, och det var en mycket stolt Son som visade upp sitt färdiga lego-sjörövarskepp! Besviken är han dock på att Mommo och Moffa inte längre har fler häftiga stora lego-askar kvar i lager från Asta-tiden (dvs blomster- och presentaffären som de sålde för 2 år sedan)...


"När första ljuset brinner
står julens dörr på glänt
och alla barnen gläds åt
att fira få advent"

1 kommentar:

Jemayá sa...

Men så trevligt att läsa om era julbestyr. Jacky e en riktig filur :).Jag har knipit ihop käkarna och tänkt att jag inte tar stress för det jag inte hinner - och njuter i stället av att läsa vad andra hinner med (förstår inte hur du gör det...?). Oj vad jag blev hungrig då jag läste om alla dina kokböcker :)