lördag 27 december 2008

Fredagstema: Nyårslöften

Årets sista fredagstema från MiaD handlar om nyårslöften. Mitt nyårslöfte, ett som jag lätt kan hålla, är att inte försöka ge något nyårslöfte.... av erfarenhet vet jag ju att jag inte lyckas godisstrejka, inte klarar av att hålla någon ny diet, inte blir den där snälla mamman, inte slutar stressa osv.
Året närmar sig alltså sitt slut med rasande fart, och det nya året är framför oss som ett oskrivet blad, eller som en ofylld kalender... få se vad det kommer att föra med sig.

Ett som jag åtminstone vet är att det är jag som tar hand om fredagstemana i januari! Så nu har jag plockat ner årets kalender och tagit fram min ännu ofyllda kalender och funderar ut vad de närmaste fem fredagarna ska få för (förhoppningsvis) spännande teman! Sätter in dem i högerspalten här på bloggen så snart jag vet!

5 kommentarer:

Marianne sa...

Toppen! Jag har noterat ämnena på min blogg!

Jemayá sa...

Jag börjar bli så less på att jag troget deltagit i fredagstemat (utom i fredags då jag glömde bort det), skrivit och skrivit och det är högst fem som orkar kommentera av en lista på ...ja hur många är det, 15? Inte ens den temaansvariga har orkat skriva en endaste rad. Men jag deltar väl fortsättningsvis, nu vet jag ju att temaansvariga i allafall orkar titta in :). Skönt att du kommit igång igen, blev rätt trött att titta på "adventsinlägget" om och om igen :)

StrandMamman sa...

Marianne: Bra! Hoppas att någon hittar på nåt att skriva/visa :)

Jemayá: Ja det tycks vara en himla massa folk med på listan som inte deltar. Såg att Annika raderat en hel del, tror att jag också gör det så småningom. DÅ det är många med tar det ju också tid att surfa igenom allas sidor och skriva kommentarer, så själv brukar jag bara hinna med att kommentera på ungefär en handfull sidor.
Ja nog ska du delta åtminstone i januari, det är säkert det!!
Jag är rädd för att det är rätt många som tröttnat på att titta in på min sida, det ser så ut då jag kollar min Sitemeter... men så länge du läser så skriver jag :)

Fritt ur hjärtat sa...

Spännande tema! Blir till att fundera och förbereda. Även om jag har något fler som kommenterar så håller jag med om briste i det. är man med bör man kommentera hos andra och då får man själv kommentarer. Jag hittar kanske inte alla just för att de inte skrivit hos mig, o s v. Men det gäller verkligen att själv vara aktiv!

StrandMamman sa...

Fritt ur hjärtat: Det är inte så lätt att hitta på teman då man inte varit med från början och alltså inte vet vilka som redan är "förbrukade". Men hoppas att åtminstone ett par av mina teman är nya för de flesta!
Jo det krävs aktivitet från alla parter. Jag är glad över att du hittat till min sida!