onsdag 8 oktober 2008

Nervös i nerverna!!!

Alltså:
Pga Dottern och de bekymmer hennes adhd för med sig har vi haft ett vidrigt veckoslut (fel, två veckoslut efter varandra) och en helvetisk gårdagskväll. Jag har gråtit och varit helt slut, nära ett totalt sammanbrott. Tror att det är ändringar i hennes medicinering som påverkar hennes beteende. Sände e-post om saker åt hennes läkare igår kväll då det var som mest hysteriskt och vidrigt, men har inte fått nåt svar idag, och hann inte ringa henne. Jag beslöt att vi återgår till de tidigare sorterna och doserna, annars blir vi psykfall hela familjen. Förutom detta har jag arbete upp över öronen på jobbet och tokstressar dagar och nätter för att hinna med möten och skriverier. Nerverna är på helspänn och jag känner mig fruktansvärt spänd i hela kroppen. Plussa sen till att vi far på semesterresa i morgon kväll, och jag har haft alla förberedelser inför det. Kom hem först kl. 21.30 ikväll efter att ha varit på barnens föräldramöte och hämtat dem från Faster (1000 tack för all din hjälp igår kväll och ikväll!!!), hittade min favoritbikini söndertuggad av en viss hund........ aaaaarrrggghhh!!! Har nyss fått det mesta nerplockat i våra resväskor, och vad märker jag då: jo, någon har tagit alla våra pass och resbiljetter från bordet där jag hade lagt dem, och jag hittar dem ingenstans!!!!! Hjärtflimmer och andnöd!!! Jag har nu sökt alla tänkbara ställen, men hittar dem inte. Alla andra sover så jag kan inte börja härja med dem. Dottern är starkt misstänkt, igår kväll var också min handväska plötsligt försvunnen, efter intensivt letande hittade vi att hon tömt den på innehållet och gömt den långt bakom andra väskor som jag sällan använder.... Så: för tillfället är jag helt "nervös i nerverna" och om inte passen kommer fram reser vi inte till Turkiet imorgon.

Om jag ska hitta nåt på pluskontot just nu är det att jag fick min nya bil för en vecka sen (en rödröd Kia Cee´d), och att det ser ut som om "innehållet" från Londonmagen är på väg att börja visa upp sig, håller tummarna!!! Och så är jag uppriktigt glad över hjälpen från syster S och kusin M igår kväll, tack till er också!

Nu ska jag ännu betala räkningar innan jag kan avsluta dagen. Morgondagen är igen stressigt fullbokad på jobbet kl. 8.00-15.00, sen är det bråttom hem och slänga ihop det sista innan vi sätter oss i bilen mot Vasa, med mellanstopp hos Mormor som bjuder på mat och tar över Jakky (Tusse for idag till villan där han ska bo med Pappans kusin i hans stuga). Direktflyget från Vasa till Antalya går 22.20, och framme i Alanya och vårt hotell är vi väl under de tidiga morgontimmarna. Om vi får fram passen och biljetterna vill säga....

6 kommentarer:

Annika sa...

MÅSTE MÅSTE BARA kommentera dina ljuvligt, underbara sommarbilder här!!
VAD fina dom är. Är allt vid er stuga?
Härligt att ni har sand också. DET har inte vi, kan jag säga :-)
HOPPAS det går bra med din tös och hennes medicinering.
OCH HA EN UNDERBAR RESA!!!

Anonym sa...

Oj, oj... Det var en tuff helg. Kan förstå att du var uppriven. Hoppas att ni alla nu efter att ni varit på resa har fått vila upp er och att livet normaliserats. Jag har annars ett hett tips till dig som mor i huset. Själv använde jag mig av det hela förra vintern och våren. Jag gick på ansikts zonterapi ungefär en gång per månad. En fantastiskt skön behandling, helt smärtfri (till skillnad från vanlig zonterapi) som gör att man blir helt avslappnad och frigör endorfiner i massor. Jag gjorde det enbart för att det kändes SÅÅÅ bra. Eller som reklamen säger: "Because you´re worth it!" En lugn ensam stund för varje stressad mor och kvinna. Pröva och du blir beroende!

Kram BF

StrandMamman sa...

Annika: Alla bilder är inte från vår stuga. VI har nog en liten sandstrand, men de flesta av de här bilderna är från våra goda vänners strand ute vid havet.
Ska försöka få ihop ett reseminnesinlägg ikväll, ifall jag får tiden att räcka till!

BF: Låter som ett bra tips, var gick du?

Anonym sa...

Hälsans hus. Är nu själv i det stadiet att jag borde börja gå dit igen...Men flyger till Stockholm i morgon på en "mors vila" utan vare sig man eller barn.
Kram

Anonym sa...

Glömde signaturen: BF. Fast värre var det att jag glömde tandläkartiden idag trots att jag skulle dit för att jag förlorat en plomb och tycker att det är eländigt:)

StrandMamman sa...

BF: Hoppas du har en skön mors vila hos din kära bror (gissar att det är dit du har farit!).
Jag var med Dottern till Hälsans hus idag, så jag kollade in att det går att få ansiktszonterapin där. Tror faktiskt att jag ska pröva det vid tillfälle, tack för tipset.