fredag 24 oktober 2008

Fredagstema

Veckans fredagstema är "Om jag kunde resa i tiden skulle jag..."

Jag är inte intresserad av att resa bakåt i tiden (har det månne nåt att göra med att jag tyckte att historia var det tråkigaste ämnet i skolan??) utan skulle nog resa framåt. Hur långt? Tja, kanske hundra år? Förhoppningsvis skulle jag då få se att vår jord ännu existerar och har klarat sig någorlunda hyfsat trots att hot om klimatförändringar. Jag hoppas också få se att jag har barnbarn och barnbarnsbarn och kanske ännu fler generationer. Jag skulle nyfiket kolla in alla uppfinningar och tekniska revolutioner som åstadkommits under ett decennium, och jag skulle dokumentera allt och ta med mig tillbaka till nutiden för att kunna bli rik genom att uppfinna alla de här nya sakerna och teknikerna! Kanske jag t.o.m. skulle lyckas få Nobelpriset??

6 kommentarer:

Annika sa...

Nä, precis...Jag är inte heller direkt intresserad av att färdas bakåt i tiden, inte framåt heller helst.
Men, jag håller helt med vad du skriver ur nyfikenhetspunkt.

FÖRRESTEN grattis!! Vad kul att ni är nummer 1 i landet!! Härligt!!

Petchie75 sa...

Härligt att du också valt att resa framåt i tiden, precis som Desiree! Visst borde man alltid se framåt och inte bakåt, men jag är lite nostalgisk ibland... ;-)
Trevlig helg!

StrandMamman sa...

Annika: Det är ju nog rätt bra som det är nu, vi vet vad som har varit och ska inte oroa oss för mycket för vad som kan tänkas komma... Tack för gratulationerna!

PetraH: Kanske en kombination är bäst?? Trevlig helg på dig också!

Mia sa...

Framtiden vore ju intressant att besöka! :)

Anna, Fair and True sa...

Kollar in ditt fredagsinlägg! Av någon anledning tänkte jag inte så mycket på att resa framåt i tiden när jag skrev mitt inlägg men på ett sätt är ju det egentligen mycket intressantare! Jag skulle också vilja veta om vi fixade klimatförändringarna - hoppas det!

StrandMamman sa...

Mia: ja nog vore det kul att få veta nåt om allt det som ligger framför oss i tiden!

Anna: Vi får hoppas på det bästa...!