söndag 24 oktober 2010

Lördag förmiddag och inget att göra...

Lördag morgon. Tittar ut: ooooops! Vi har bytt årstid! Behöver alltså inte ut och räfsa gräsmattan...

Bad igår att "Någon" skulle byta till vinterdäck på min bil. Kollar. Har jag vinterdäck? Nääää.... och "Någon" är på snabbinkallat stort snöskottningstalko på centralplanen, fotbollslaget ska ju ha sin sista ligamatch för säsongen idag. First things first. Inga vinterdäck - jag behöver inte fara och handla nåt till stan.....

Tusse kisskiss, ska du komma in och äta nåt? Nähää. Och hunden har redan ätit. Inga djur att mata.....

Lugnt och fridfullt i Dotterns rum. Hon är på annat håll ett par dygn. Ingen att gnälla på....

... inte ens Sonen, för han sitter och spelar Wii med en kompis. Vad ska jag då hitta på???

Tjohooo!!! Det blev ett par timmar skönt slappande i mitt hemma-spa!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra val!!!!

Anna, Fair and True sa...

Perfekt!

Har ni fortfarande snö?

StrandMamman sa...

Fick skrapa tjock is från bilrutorna i morse, och gatan var täckt av blankis, lite snö kvar men det kommer nog att smälta bort under de kommande dagarna eftersom det utlovas varmare väder. Men nog ärdet ändå en signal om att den långa vintern närmar sig... :(