fredag 22 oktober 2010

Inget fredagstema idag

När tystnad dödar... lyder dagens fredagstema, men jag känner att jag inte har mycket att komma med så jag står över denna vecka och läser i stället de andra fredagsbloggarnas skriverier.

Barnen har höstlov tisdag - måndag, och jag har tragglat på med att försöka jobba lite på jobbet, jobba lite hemifrån, ha ledig dag... I onsdags åkte vi till Vasa och tillbringade några timmar i Tropiclandias bassänger. Avslutade dagen med ett kaffebesök hos min kusin O och hans familj i deras nya fina hus. Igår for Dottern till Esse för ett par nätter, medan Sonen för första gången i sitt liv åkte buss ensam, ända till mommos och sen hem igen till kvällen :) (mommo & moffa bor 20 km söderut). I morgon kväll ska jag & Pappan få gå på en fest på Stadshotellet, det ser jag fram emot, länge sen vi varit ute senast.

Skakar på huvudet åt snökaos i Sverige redan nu i oktober - ska det bli en sån vinter igen? Här är vädret ännu hyggligt höstigt, i morgon borde jag ta mig i kragen och kratta undan alla löv och barr som ligger på det gröna gräset. Vintern får vänta!!

Inga kommentarer: