torsdag 7 maj 2009

Här är jag...

Oj. Det blev ett oplanerat blogguppehåll. Vet inte riktigt hur det gick så här?? Nåväl, här är jag igen!

Kort resumé över vad som hänt sedan senaste inlägg:

- Londonmamman & vår gudson på besök, två övernattningar hos oss. Jättekul att få ha dem här! We are looking forward to your long summervacation! Speciellt Sonen, familjens yngsting, tyckte väldigt mycket om att få pyssla med lilla L (6,5 månader), som inledde Finlandsvistelsen med att börja dra sig fram på golvet :) , och han var ledsen då de lämnade oss.

- Valborgs- och första majhelgen blev fin, speciellt lördag 2 maj chockade oss med +24 grader! Ska se hur jag gör, antingen gör jag ett dubbelfredagstema nu på fredag (30.4. & 8.5.), eller så inte... Åtminstone ska jag nu uppdatera högerkolumnen så ni ser vilka Show and Tell teman som gäller i maj.

- Det har igen varit struligt med Dottern, både ett och annat, och hon har sovit över hos Faster två nätter den här veckan. Efter allt som varit gladdes vi idag med henne då hon för första gången fått 9 i ett prov! !Endast 1 poäng från full pott i engelskaprovet! Tror att hon blev inspirerad av språket under februariresan :)

- Jag försöker tvätta och hänga undan vinterns ytterkläder, och plocka undan alla femtielva par vinterskor som den här familjen har... i stället smyger sig femtitolv par sommarskor fram....

- Den 2 maj firade vi att vi haft Jakky i ett år hos oss! Vi har varit ett par gånger på utställningsträning, Pappan tänker försöka sig på att ställa ut honom för första gången på en hundutställning här i stan om 1½ vecka. Igår kväll fick vi trimningshjälp, och det blev en stor hög päls kvar på golvet efter den friseringen! Jag tycker att han nu liknar en labrador...?!

- Andraklassisterna, dvs Sonen och hans kompisar, får fr.o.m. maj börja cykla till skolan. Sonen var så ivrig att han på måndag morgon skulle ha velat cykla iväg redan kl. 7!

- Svininfluensan ställer till med bekymmer i världen. Mest synd tycker jag om min arbetskamrat som fick ställa in sin länge emotsedda 2-veckorsresa till sonen i Mexico City, en resa som var tänkt att börja i slutet av förra veckan... det kallar jag bad timing!!

- Finland förlorade nyss mot USA i kvartsfinalen i ishockey-VM. Lejonen får packa och komma hem med lejonsvansen mellan benen.

Dags nu att tömma tvättmaskinen, och fundera varför jag aldrig kommer till botten på tvätthögen...

1 kommentar:

Marianne sa...

Så du har också haft ett uppehåll och är tillbaka. Då har vi tajmat ungefär då.

Vet du, jag var så stolt häromdagen att jag lyckades göra slut på HELA strykhögen. Vad händer, jag hittar en hög kökshanddukar som jag hade glömt tvätta och vips så fanns det en ny strykhög ...

Kram!