torsdag 27 januari 2011

Så kan det låta!

Efter nästan 20 år i blandad kör + de år jag var med i skolkören, så prövar jag den här terminen en ny utmaning: har satt mig i sopranbänkraden i en damkör! Det känns nog lite annorlunda från det som jag varit van med, och då jag sitter där märker jag också att jag ju nog hunnit lära mig en hel del under de gångna sångaråren. Jag kan ju t.ex. både läsa noter och vet en del om sångstöd och sånt, vilket många i damkören inte tycks kunna. Dirigenten talar inte om helnoter, halvnoter och fjärdedelar, utan hon kan hänvisa till att sopranen ska sjunga raden som börjar med "ofyllda bollar med skaftet uppåt", eller som det sägs på dialekt: "oofylld bålla me stako uppååt" :)) Så kan det låta ;)

Talade för en stund sen med föräldrarna. Allt väl, och de såg bruna och fräscha ut så livet på deras strand är bara bra!

Inga kommentarer: