onsdag 26 januari 2011

Doftar kakao...

Fick "uppoffra" mig på jobbet idag, ställde upp som "kund" då kosmetologstuderandena gjorde yrkesprov på ansiktsbehandling. Blev sååå väl omhändertagen, ompysslad och omskött, tänkte nästan somna efter den sköna ansikts- och halsmassagen! Svävade tillbaka till arbetsrummet med ansiktet doftande av en mjuk och behagligt kakaodoftande kräm, mmmmm!

Kvällen har gått åt till kampanjarbete, har försökt få ordning på annonsplan mm. Det kommer att bli fullt upp innan riksdagsvalet den 17 april! Vi inleder med kampanjöppning nu på lördag.

Dottern deltog idag i uttagningar för årets Stafettkarneval. Hon är ju som bekant snabb i fötterna och har varit med redan ett par gånger, få se om hon kvalar in i år igen. Själv är hon nog säker på att hon kommer med och planerar Hfors-resa för fullt, medan jag försöker säga att hon ska ligga lågt tills de får uttagningsresultaten.

Har skypat med föräldrarna på Playa del Cura ett par gånger. De har det varmt och skönt, och trivs jättebra. Jag längtar också efter sol..... suck. Men får nöja mig med de djupa snödrivorna här i kalla Norden. Börjar känna ett (självförvållat) tryck på mig att söka fram mina skidor så småningom, nog borde man ju skida åtminstone en gång per vinter??

3 kommentarer:

Taina sa...

Guuuud sa skont med massage! Det skulle jag kunna betala en formogenhet for.

Stafettkarnevalen!! Vilka minnen det vacker? Sa himla kul vi hade pa de dar resorna. Nu haller jag tummarna for att hon blir uttagen.

Kram

Anonym sa...

Har ni re'n uttagningar till Stafettkarnevalen!? Det var att vara ute i god tid, fast bra förstås med tanke på träningen.

A-M

StrandMamman sa...

Taina: Det bästa var att jag inte behövde betala nåt alls den här gången ;)) Sprang du många gånger i Stafettkarnevalen? Jag har bara deltagit som reserv och hejarklack, men Dottern har redan sprungit där 2 ggr, och månne inte det ska bli en tredje gång också :)

A-M: Ja hennes skola hade nu redan, jag blev överraskad för den tidigare skolan hade sina uttagningar i april. Hon köpte nya länkare inför uttagningarna, hoppas det ger utdelning :)